Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oldschool vs Newschool monoblock/amper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oldschool vs Newschool monoblock/amper

    Disse gamle er vell kjent for å levere bra med effekt , men trenger de mye mer strøm en tildagens forsterkere/monoblocker som selges i dag? nå tenkte jeg på PG forsterkere bl.a

    f.eks en "2000w" phoenix gold vs en "2000w" (ja ett eller anna)

    bare fikk en liten tanke siden man ser folk selger svære oldschool forsterkere...om det har med det at det er strømkrevne som fy..ellernoe....
    Last edited by Terranoise; 12-02-2012, 02:30.

  • #2
    Forsterkerene i dag er litt mere effektive en de litt eldre men ikke mye og bytte på faktisk
    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

    Comment


    • #3
      spørs litt på hvilken topologi er brukt og men som sq nevner er moderne forsterkere -også analoge- mer effektive pga bedre switch transistorer i power supply delen.

      MEN moderne forsterkere har også som regel innebygde delefiltre -no som ikke er standar i old school feks -personlig iker jeg best uten da det gir korete signal veier

      effekt messig? -nj,a klasse D generelt er bedre og tåler mer enn eldre utgaver -da disse havarerer er vanskelig å få den ontlig bra igjen uansett synes jeg
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment

      Working...
      X