Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til laging av custom griller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ah.. De som har gjort det? Nice anyway
    Må kanskje bli god kunde hos dem....
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #32
      Originally posted by thomasekeli View Post
      Aha.. Og de kan også kutte/skjære hull i plater..? Virket nesten som om de bare kunne gravere..
      Lasergravereren vi har der jeg jobbet tidligere hadde ihvertfall justerbar dybde, så det var ingen problemer med å "gravere" hull, mønstre og liknende i plater. Er ikke sikker på hva som var maks dybde, men opp til 5 mm bør ihvertfall gå bra.

      Man kan jo bytte ut aluplata med akryl også. Kunne blitt stilig med "perforerte" akrylgriller. Vink.no fører til og med akrylglass i mange forskjellige farger, selv om jeg er usikker på om de har noe minstekvanta.

      Comment


      • #33
        Hvis man får laget en tegning i CAD eller liknende programm så konster det nesten ingenting å få skjært det ut. Det blir noen interessante griller i Seaten tenker jeg, og hvis jeg får laget det ferdig på pc så koster det bare ett par hundrelapper å få det utskjært Deilig med gode kontakter der
        Mvh
        Lars Engen

        Comment


        • #34
          hmm, får tvinge mamma til å cad'e litt da ^^

          Greit å ha CAD-tegner i familien!
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #35
            Originally posted by thomasekeli View Post
            *kremt*



            Anyhow; Hvor mye bør det koste å laser-/vannskjære 9 griller, da? Og hvem driver med dette?
            Bra du har lært deg litt CAD Glemte å nevne at 3D er greit for å få frem ideen fullstendig
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #36
              Originally posted by epifant View Post
              Lasergravereren vi har der jeg jobbet tidligere hadde ihvertfall justerbar dybde, så det var ingen problemer med å "gravere" hull, mønstre og liknende i plater. Er ikke sikker på hva som var maks dybde, men opp til 5 mm bør ihvertfall gå bra.

              Man kan jo bytte ut aluplata med akryl også. Kunne blitt stilig med "perforerte" akrylgriller. Vink.no fører til og med akrylglass i mange forskjellige farger, selv om jeg er usikker på om de har noe minstekvanta.

              Du og disse ideene dine ass Setter griller på hodet!!! Eller no...

              Børstet stål OG akryl? hmmmm
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #37
                Du tenkte på råsa antar jeg? Tror metall og akryl kunne blir veldig tøft om det ble gjort på riktig måte

                Laserskjæreren vi har på jobb takler fint .AI-filer. Illustrator er litt enklere å lære seg enn diverse CAD-program. Synes nå ihvertfall jeg..

                Comment


                • #38
                  Originally posted by epifant View Post
                  Du tenkte på råsa antar jeg? Tror metall og akryl kunne blir veldig tøft om det ble gjort på riktig måte

                  Laserskjæreren vi har på jobb takler fint .AI-filer. Illustrator er litt enklere å lære seg enn diverse CAD-program. Synes nå ihvertfall jeg..
                  Finnes det råsa så blir det råsa veitu

                  Var det siste der et hint av no slag?

                  Ja jeg tror og metall med akryl hadde passet veldig bra sammen. bare finne en lur løsning der.
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #39
                    kjenner hvertfall jeg skal ha akryl logo et sted baki bagasjen
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #40
                      Det blir kanskje litt på siden, men skitt la gå! Når det gjelder inspirasjon og ideer til interiør liker jeg veldig godt å se på konseptbiler. Designerne får gjerne leke seg ganske fritt, og spesielt Citroën har mye tøft:

                      Citröen C-Cactus




                      Citröen C-Metisse


                      Comment


                      • #41
                        Vive la-france! Eller noe
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #42
                          Det man kaller bøtteseter ??
                          Mvh
                          Lars Engen

                          Comment


                          • #43
                            Hehehe, inkl. rompekjøler. Sprekk i baksetene!

                            Nå har jeg fått tak i en kar som skal ordne til meg. Men 2-3 uker leveringstid måtte jeg rekne med. De hadde mye å gjøre
                            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                            Comment

                            Working...
                            X