Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyddemping fra Hong Kong...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyddemping fra Hong Kong...

    Kom over denne matta på DX.com (Dealextreme.com for de som ikke kjenner til nettsiden)

    http://dx.com/motor-vehicle-noise-insulator-12999

    Kunne kansje vert verdt å dra hjem for å teste... Tipper den er litt tynn, men kan sikkert legges dobbel.

    Noen som allerede har prøvd denne?

  • #2
    Det kan jo være verdt å nevne at Dealextreme sender fraktfritt, så her betaler du en slikk og ingenting for lyddempingen. Samme gjelder jo alt det andre de har...Mesteparten er rimelige ting. Noe er ikke så gunstig, men de har mye LED dill for bilstereofreaks som vil ha belysning :-)

    Comment


    • #3
      Var jo ikke store flaten med demping du fikk til den prisen da.. til sammenligning (hvis du tenker på billige lyddempe matter) så får du FatMat Extreme bulk package 9,3m2 til 1500kr inkl frakt (moms kommer itillegg).

      Så i sammenligning, så ville jeg vel heller prøvd FatMat.. UTEN å lage noen diskusjon her, så er det flere som sier at FatMat er samme kvalitet som Dynamat

      Comment


      • #4
        Til de prisene som du får demping til her i Norge, så er det vel ikke dumt å støtte opp om sin lokale bilstereo pusher.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          Originally posted by ThomasEK View Post
          Var jo ikke store flaten med demping du fikk til den prisen da.. til sammenligning (hvis du tenker på billige lyddempe matter) så får du FatMat Extreme bulk package 9,3m2 til 1500kr inkl frakt (moms kommer itillegg).

          Så i sammenligning, så ville jeg vel heller prøvd FatMat.. UTEN å lage noen diskusjon her, så er det flere som sier at FatMat er samme kvalitet som Dynamat
          Tja, for ca 1m2 betaler du 110kr..... altså 1100kr for 10m2. Dette er inkludert frakt og moms.... Jeg aner jo ikke kvaliteten på dette, men den er nesten 5mm tykk den matta (0.2inch)

          Kina: 1100kr
          FatMat: 1875kr

          Man sparer altså 775kr....

          Hvis man da trenger en del blir det fort penger av det...og hvem vil ikke spare hvis de kan? Jeg er enig i at man bør støte opp om Norske butikker, men kun til en viss grad. Desverre!

          For de som sier man må betale moms så må maqn ikke det på en kvadrat til 110kr pr...Bestiller man mangen kommer de i single pakker.... Har handlet mye på DX og det fungerer 110% og der er mye å spare!

          Comment


          • #6
            Og om den er så tynn at den må legges dobbel (som du var inne på) så er det plutselig 2200kr fra dealextreme mot 1875 for fatmat Har handlet endel småtjafs fra DX selv, funker greit. "alt" er billigere i kina, men kvaliteten varierer veldig. Lett å se seg blind på "kiloprisen" eller i dette tilfellet kvadratmeterprisen, men det er ikke noe garanti på kvalitet/virkningsgrad av den grunn. Sier ikke at den ene eller andre er best, det må testet først. Men greit å være obs på iallfall.
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              ok, regnet litt feil på de målene jeg da hehe..

              Men prøv du da, å se om det funker :P hehe.. Så kanskje jeg bestiller derifra og

              Comment


              • #8
                ..og alt man finner på dx, finner man nesten alltid billigere på ebay
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Ja der er jo ingen garanti...Men tørr man ikke prøve så går man kansje glipp av noe :-). Enig i at ikke alt er like bra. Men ta for eks det brettedekslet til Ipadèn...600kr her og knappe 50-60kr på DX...Samme cover!! Det gjelder for så vidt alle deksler til mobiler osv... Jevnt over nøyaktig det samme de selger her. Man må bare bruke huet litt innimellom :-)

                  Jeg trodde kansje den var tynn denne matta, men den er faktisk 0.48cm tykk.... Så da er det neppe nødvendig med to lag om den ellers er av rett kvalitet. Men jeg er heller ingen ekspert :-)

                  Skal dra hjem litt av dette så får jeg gi en update hva jeg personlig synes. Har kun brukt Dynamat selv før så har ikke all verdens erfaring.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ThomasEK View Post
                    Var jo ikke store flaten med demping du fikk til den prisen da.. til sammenligning (hvis du tenker på billige lyddempe matter) så får du FatMat Extreme bulk package 9,3m2 til 1500kr inkl frakt (moms kommer itillegg).

                    Så i sammenligning, så ville jeg vel heller prøvd FatMat.. UTEN å lage noen diskusjon her, så er det flere som sier at FatMat er samme kvalitet som Dynamat
                    STP - Stinger Roadkill - Dynamat - Fatmat - Silent er alle gode produkter. Blir ikke feil med noen av disse.

                    Originally posted by B2 Audio View Post
                    Til de prisene som du får demping til her i Norge, så er det vel ikke dumt å støtte opp om sin lokale bilstereo pusher.
                    Helt enig med deg i dette, men er ikke alle som har et tonn med penger eller ønsker/kan låne så mye penger bare for og kjøpe i Norge bestandig. Jeg handler selv ca 50 % av stereoen min og tilbehøret her i landet og 50% av det i fra USA. Man kan få ordentlig gode rabatter her i landet også opp mot 35 - 40 % er ikke uvanlig
                    Eks: Kjøpte følgende fra Sonic Electronix i fjor for en kamerat av meg:
                    1 stk Kicker Warhorse $1495 = 8400 Nkr(dollarkursen var 5,6 den gang)
                    2 stk RE Audio XXX18 for $1390 = 7800 Nkr
                    1 stk Rockford Fosgate T600-2 for $249 = 1395 Nkr
                    Totalt med frakt fra Sonic til jetcarrier ble 17595 Nkr
                    Så kom båtfrakten med jetcarrier på 495,- + moms på hele totalen.
                    Varer 17595,-
                    Frakt 495,-
                    Moms 4522,-
                    Total 22612,-

                    I Norge var veil prisen på dette godt over 100.000 kr
                    Så det er masse penger og spare på og handle fra USA, men det gjelder ikke på alt selvfølgelig.
                    Men er stort sett sånn ca 4 ganger så dyrt i Norge desverre
                    Så er ikke så rart at det går nedover med denne bransjen her til lands. DEN NORSKE REGJERINGENS FEIL DETTE HER, PÅ TIDE OG GJØRE NOEN MED DETTE SNART !!!!!!!!!!

                    Originally posted by RCS View Post
                    Tja, for ca 1m2 betaler du 110kr..... altså 1100kr for 10m2. Dette er inkludert frakt og moms.... Jeg aner jo ikke kvaliteten på dette, men den er nesten 5mm tykk den matta (0.2inch)

                    Kina: 1100kr
                    FatMat: 1875kr

                    Man sparer altså 775kr....

                    Hvis man da trenger en del blir det fort penger av det...og hvem vil ikke spare hvis de kan? Jeg er enig i at man bør støte opp om Norske butikker, men kun til en viss grad. Desverre!

                    For de som sier man må betale moms så må maqn ikke det på en kvadrat til 110kr pr...Bestiller man mangen kommer de i single pakker.... Har handlet mye på DX og det fungerer 110% og der er mye å spare!
                    Blir spennende og høre åssen denne er da

                    Originally posted by Haakon O View Post
                    Og om den er så tynn at den må legges dobbel (som du var inne på) så er det plutselig 2200kr fra dealextreme mot 1875 for fatmat Har handlet endel småtjafs fra DX selv, funker greit. "alt" er billigere i kina, men kvaliteten varierer veldig. Lett å se seg blind på "kiloprisen" eller i dette tilfellet kvadratmeterprisen, men det er ikke noe garanti på kvalitet/virkningsgrad av den grunn. Sier ikke at den ene eller andre er best, det må testet først. Men greit å være obs på iallfall.
                    Så sant så sant
                    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                    Comment


                    • #11
                      Bare vær obs på att den matta er i utgangspunktet dobbelt så tykk som f.eks STP Silver. Da kan du igjen få ett problem med å få på deksel å sånt
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                        Bare vær obs på att den matta er i utgangspunktet dobbelt så tykk som f.eks STP Silver. Da kan du igjen få ett problem med å få på deksel å sånt
                        Neida.... ;-).

                        Du har selvsagt rett.... Blir spennende å se om den faktisk er såpass "feit". Står i annonsen den veier 0.58kg (20.37Oz)... En halv kilo kontra 1m2 dempematte...Hmm...Hva veier en m2 Dynamat? Virket litt "Lett"?

                        Comment


                        • #13
                          Ville ikke blande meg for mye i hvor dere kjøper sakene deres, men det er stor forskjell på dempematter og også materiale de lages av. Det kan være sammensetningen som gjør at den ene er bedre til å dempe enn den andre.
                          Eller at den andre kanskje sitter bedre, men er hardere å jobbe med etc etc.

                          Men å stirre seg blind på tykkelse og vekt blir helt feil da noen materialer har bedre dempe egenskaper enn andre som kan være tilsvarende tykkelse, men da med mye høyere vekt.

                          Det var min søndags preken.

                          Kos dere over and out.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #14
                            B2 sine veier 2,95kg/kvm, altså 6 ganger så mye.. (for å ta et eksempel som var lett å finne ut av, sdien specs sto på hjemmesiden) Og de andre ligger også i nærheten.. Bestilte selv en bulkpakke med Damplifier pro på 3,8kvm, dei veide 18kg derav kanskje 0,5kg var emballasje.

                            Så ja.. vesentlig forskjell.
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Haakon O View Post
                              B2 sine veier 2,95kg/kvm, altså 6 ganger så mye.. (for å ta et eksempel som var lett å finne ut av, sdien specs sto på hjemmesiden) Og de andre ligger også i nærheten.. Bestilte selv en bulkpakke med Damplifier pro på 3,8kvm, dei veide 18kg derav kanskje 0,5kg var emballasje.

                              Så ja.. vesentlig forskjell.
                              Dette røper nok mye hva lyddempingsegenskapene angr. Hvis ikke ville jo dette vært et unikt produkt da vi jo alle helst vil ha bilene lettest mulig og dempingen best mulig :-)

                              Er nok ikke samme kvaliteten nei!!

                              Comment

                              Working...
                              X