Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signalkabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Signalkabel

    Jeg er ute etter signalkabel som leveres i metervare med høy kvalitet.

    Jeg har vurdert Supra-kabel fra ELTEK men er det noen som har andre forslag?

  • #2
    Connection ?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Monster Cabel har en med doble ledere + skjerm -etter min mening den best egnet til bilstereo sammenheng da dette gir optimal impedans til de fleste forsterkere som har pseudo balanserte innganger- model betegnelse på den kablen husker jeg ikke men er beregnet til å lage XLR kabler og selges i meter, den er også doblet skjermet forresten
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment


      • #4
        ååh, sånn metervare

        <- føllesjuk, var nachspiel til kl 10 idag morges ;X
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by matador View Post
          Monster Cabel har en med doble ledere + skjerm -etter min mening den best egnet til bilstereo sammenheng da dette gir optimal impedans til de fleste forsterkere som har pseudo balanserte innganger- model betegnelse på den kablen husker jeg ikke men er beregnet til å lage XLR kabler og selges i meter, den er også doblet skjermet forresten
          Det høres bra ut

          Men hvor får jeg kjøpt den type kabel?

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            ååh, sånn metervare

            <- føllesjuk, var nachspiel til kl 10 idag morges ;X
            Connection kablene funker sikkert fint de å men...

            Comment


            • #7
              De kommer vel ikke metervis
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                De kommer vel ikke metervis
                Nei, men de kommer i 0.5, 1, 2, 3, 4, 5 og 6 meter, så det finnes da noe for enhver smak. Også finnes det 4 og 6 kanals kabler i litt forskjellige lengder.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Supra EFF-I eller Klotz? Eltek selger Supra, Benum selger Klotz Lodd på et sett Neutrik Profi phonoplugger i hver ende, så har du laget deg en kabel som sannsynligvis ville kostet noen tusenlapper over disk...



                  EDIT: om du tar en telefon til Infinite Resolution v/Robert Blindheim kan du spørre pent om å få spesiallaget signalkabler med aktiv skjerming
                  Last edited by epifant; 18-11-2007, 22:40.

                  Comment


                  • #10
                    har supra dual for dårlig skjerming til bruk i bil? Har noen meter av det liggende som jeg tenkte jeg skulle bruke.
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by epifant View Post
                      Supra EFF-I eller Klotz? Eltek selger Supra, Benum selger Klotz Lodd på et sett Neutrik Profi phonoplugger i hver ende, så har du laget deg en kabel som sannsynligvis ville kostet noen tusenlapper over disk...

                      EDIT: om du tar en telefon til Infinite Resolution v/Robert Blindheim kan du spørre pent om å få spesiallaget signalkabler med aktiv skjerming
                      Kabel med aktiv skjerming høres ikke så dumt ut, det må testes
                      Noen som bruker det eller har testet det?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by epifant View Post
                        .....signalkabler med aktiv skjerming
                        forklar hva dette går ut på epifant tidiligvis har jeg sovet litt i timene...
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by matador View Post
                          forklar hva dette går ut på epifant tidiligvis har jeg sovet litt i timene...
                          Det går hovedsakelig ut på at signalkabelen har en ekstra leder som får tilført en posetiv stabil spenning i forhold til skjermen. Den tar til seg RFI og EMI Det er gjort tester som viser at det kan lønne seg med en "closed circuit"

                          Comment


                          • #14
                            Har ingen erfaring med det ut over ren nyskjerrighet nei. Men det hadde vært gøy å forsøke...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Roy_A View Post
                              Det går hovedsakelig ut på at signalkabelen har en ekstra leder som får tilført en posetiv stabil spenning i forhold til skjermen. Den tar til seg RFI og EMI Det er gjort tester som viser at det kan lønne seg med en "closed circuit"
                              hehe... okei, så det er det dette kalles ... epifant, husker at jeg prøvde noe sånt for kjempe lenge siden med å bruke vanlige baterier, en på 9volt holder i lange banner men RFI og særlig EMI er vel det minste problem i en bil....men fungerte "mer hørbær" med høyttaler kablene i hjemme hifi men isteden for å gå "rundt problemet" den gangen -så reparerte jeg kjøleskapen isteden da den lagde (RFI) støyen...
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment

                              Working...
                              X