Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Vectra A 93mod.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Opel Vectra A 93mod.

    Trenger svar på noen spørsmål av noen som har god peiling :-D
    Det jeg da lurer på:
    - Jeg har for øyeblikket 2 JBL P1222 subber i min bil, jeg har da plan om å byggeom å bruke 4 slike subber. Fungerer det bra om jeg kapper ut hele hatthylla mi, og bruker 4 stk 4" bassporter i en kasse på 200l og plasserer disse rørene på toppen av kassen? Hvordan blir forskjellen på 2 og 4 subber? Kommer trykket til å øke i coupe'en om jeg fjerner hatthylla?

  • #2
    trykket øker nok sikkert, men hattehylla er en avstivelse av karosseriet så er mulig du kan få sig av rutekanten bak om du kapper for masse. snakker om erfaringer skjølv..men i enda eldre opel da..regner med dette var en sedan denne vectraen din, og om eg husker rett har disse limt rute bak som tar kanskje litt i mot svekking på karosseriet ved kapping av hele hattehylla..
    Last edited by Terranoise; 19-01-2012, 08:51.

    Comment


    • #3
      Ville kun kappa ut det portene skal, og sveisa noen skikkelig avstivere


      ---
      I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.212380,9.608698
      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


      • #4
        kan kappe ut hele, men da må du sveise inn noen forsterkninger, men hvis du bare skal ha porter opp, hvorfor ikke bare lage 4 x4" hull da ?
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          Jeg har prøvd me 2 hull rett igjennom selve hylla, og det virket enormt dålig. Tenke at 4 x rør vil gi omtrent samme effekt?
          Hvis jeg kapper ut en stor bit, og slenger i noe slags form for netting der, ville bagasjerom / coupe minne en god del om golf. Hvertfall med min erfaring til golf fungerer dette. Jeg skjønner jo selvsagt at disse to bilene ikke kan sammenlignes, men ting kan gjøres bedre i Opelen.
          Hullet som blir kommer seg på ca 40 cm * 15 cm.
          Det må vel gå greit? :-D

          Comment


          • #6
            Vist du vil kan du sette ett merke mellom pakning og karosseri,feks en kvit prikk, så kan du evt sjå om det har siget noe i det heile tatt etter utkapping.

            Comment

            Working...
            X