Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 AC12 vs Soundstream T5-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B2 AC12 vs Soundstream T5-12

    Dette er jo litt forskjellige elementer, men hvordan presterer disse i forhold til hverandre på lyd kvalitet og trykk? De er vel i ca samme prisklasse.

  • #2
    AC12 er et element som er ment for SQ, men som likevel klarer seg bra i porta kasser og kan levere plenty med trykk.
    Det har samtidig en langt høyere følsomhet enn Soundstream elementet. I praksis vil det si at du skal tilføre T5 elementet en god del mer effekt for å få tilsvarende trykk.

    Har du en mye effekt og er mer til dB drag, så er Soundstream elementet nok bedre, liker du mer pen lyd, men samtidig et element som kan levere trykk uten mye effekt, så er AC12 ikke et dumt valg.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Kan signere under på at B2 ac12 låter helt fortrefflig i riktig kasse samtidig som det kan levere mer enn nok av trykk. Hva soundstream elementet angår kan jeg ikke uttale meg om. Du blir ikke misfornøyd med b2 elementene hvertfall.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Kan skrive under på at SS T5 gjør seg veldig bra til på SPL og SQ. Har selv hatt to T5 i SW oppsett og det låt veldig bra. Men som sagt, mat dem med masse effekt. For de er tørste.

        SS T5 er en av Dag Johansens bass-favoritter. Og for oss som kjenner hans strenge krav til bass sier det noe om kvaliteten på dette elementet

        Har også hørt AC15 matet med masse effekt og det låt brutalt
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Jeg er nok litt mer opptatt av SQ en SPL. Er der andre konkurenter til AC12 som er å foretrekke fremfor AC12?

          Comment


          • #6
            I den prisklassen skal det vel mye til for å finne noe som matcher spesifikasjonene, hvertfall om du ikke går utenlands.

            Det finnes sikkert basser som kan gjøre en plettfri jobb SQ-messig, f.eks. kan sikkert denne gjøre en god jobb.

            Om den matcher AC12 på lydtrykk aner jeg ikke. Den har litt mer membranareale, tipper jeg, siden det er en 13". Men de har ikke lagt voldsom innsats i å utnytte den ekstra tommen, ser det ut til.

            Men... Hvis du tror AC12 er grei, hvorfor ikke kjøpe en?

            Comment


            • #7
              Jeg har noen AC12 på hånd, men det er ikke de eneste jeg har på hånd ser du :-). Siden det er et fullstendig ukjent merke for meg er det greit å høre hva andre som har erfaringer mener. Det virker klart som om dette er det rette å gå for for min del... Jeg har en universal kasse på ca 30l pr kammer med port...får prøve denne og høre om det er ok. Hvis ikke får jeg snekkre sammen en kasse....

              Takker for erfaringer og meninger!

              Comment


              • #8
                Da datt der en deal i fanget mitt på to 12" Ground Zero GZPW12 Limited Edition i 555 eks.... Disse krever nok mer power en jeg har I min Audison LRx6.9... Ville en Audison LRx 1.1 funket bra på disse? Eventuelt hvilke amp anbefales til en fornuftig pris (Altså "mest for penga")

                Håper disse spiller like bra som AC12 og T5-12... Testene jeg har lest virker bra?

                Comment


                • #9
                  Disse har vi solgt mange av. Kan skrive under på at GZ'ene produserer mye bass. Har kun hørt disse i store portede kasser og det låter brutalt. Hadde vært moro å testet dem i litt mindre kasse. Vi har solgt de fleste med GZHA 1.1200DX2 eller GZHA 1.1800DX2 monoblokk.

                  http://bilstereosenteret.no/advanced...1&inc_subcat=1
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                    Disse har vi solgt mange av. Kan skrive under på at GZ'ene produserer mye bass. Har kun hørt disse i store portede kasser og det låter brutalt. Hadde vært moro å testet dem i litt mindre kasse. Vi har solgt de fleste med GZHA 1.1200DX2 eller GZHA 1.1800DX2 monoblokk.

                    http://bilstereosenteret.no/advanced...1&inc_subcat=1
                    Jeg vil helst ha loukka kasse da jeg føler det spiller best.... Men hva mener du? Hvilke type kasse ville spillt best tror du? Er inge SPL fanatiker...mer midt mellom :-)

                    Ser de oppgir en slik subb skal ha 15-20 liters kasse om den er tett...

                    Prisene var slettest ikke galne på de forsterkerne der... Spørs nok om jeg uansett nå må invistere i ekstra batteri også.... Sånn er det når man "bare skulle ha et lite billig anlegg i bilen..."

                    Comment


                    • #11
                      GZ subben og AC subben er 2 helt ulike subber med 2 forskjellige formål. Men sier ikke at den ikke kan brukes, den er bare ikke sammenlignbar med AC12 og omvendt.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by B2 Audio View Post
                        GZ subben og AC subben er 2 helt ulike subber med 2 forskjellige formål. Men sier ikke at den ikke kan brukes, den er bare ikke sammenlignbar med AC12 og omvendt.
                        Så det du mener, men kansje ikke sier med så mangen ord, er at B2 er bedre på SQ, mens GZ er mer SPL?

                        Det jeg har fått lest av tester er at GZ spiller meget bra SQ også? Noen comment på det fra de som har hørt? Er kansje ikke det første eierne tenker på når de kobler dette opp, men i et SQ oppsett mente de i testen at disse var meget bra....? Jeg er litt sånn midt på treet....Må heller ikke ha det beste...bare "godt nok" :-)

                        Comment


                        • #13
                          Tyske tester er alltid gøyale å lese særlig hvis de omhandler et tysk produkt.
                          For å si det slikt, GZ har andre subber i sortimentet som har bedre SQ enn den modellen du har valgt.
                          Noen av disse modellene har også betegnelsen SQ i navnet.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Tyske tester er alltid gøyale å lese særlig hvis de omhandler et tysk produkt.
                            For å si det slikt, GZ har andre subber i sortimentet som har bedre SQ enn den modellen du har valgt.
                            Noen av disse modellene har også betegnelsen SQ i navnet.
                            Der er nok mye som er mer SQ en de jeg nå har dratt hjem...Men men :-)

                            Når det gjelder det å spørre om andres formening om høytalere osv så vil det altid være farget den ene eller den andre veien. Man spørr ikke en mann som har hatt opel i familien i alle år og som jobber på Sven Kvia om hva han synes om kvaliteten til Opel.... Man spørr heller ikke samme man om Ford om man vil ha en nøktern formening :-).

                            Men de som har prøvd mye og aldrig vært fanatiske på noe merke kan man spørre.... Sjangsen for et nøytrals svar er større da :-)

                            Comment

                            Working...
                            X