Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heftig lyd ra reservehjulsbrønnen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heftig lyd ra reservehjulsbrønnen?

    Jeg har studert bilens reservehjulsbrønn med tanke på å kansje gå for en liggende subb i stedenfor to i kasse som vil ta en del mer plass. Men for at dette skal spille litt rått må det være et element som kan takle mindre rom....tipper kansje 30-40 liter? og samtidig spille pent (Det alle vil ha..i pose og sekk :-)).

    Bilen er en Mitsubishi Space Star 99mod. Slik jeg ser det er der en rimelig stor brønn som jeg kan plastre og bygge om til kasse. Jeg ser også for meg at jeg kan heve gulvet litt for å få enda litt mer utav kassen og i samme slenge kansje også få bygget ned forsterkere i gulvet med et pent deksel over...?! Forsterkeren er en Audison LRx6.9 som skal levere ca 470w i 2ohm (Så da bør jeg ha et element som går ned i 2ohm...

    Hvilke elementer kunne vert aktuelle innenfor ca 2-3000kr? Ville dere gått for 12" eller 15"..... Eventuelt 10"? Her vil jo elementets dybde spille en stor rolle..kan finne noen eksakte mål, men hvis noen har noen forslag til elementer som er bra som ikke er er blandt de dypeste så er jeg glad for det. Ser for meg en fullstendig lukket kasse da jeg tror det vil spille finest i forhold til mine "behov" :-)

    Alternativet er en universalkasse som går mellom støtdempertårnene og har ca 30 liter i hvert kammer... Men da må jeg ta denne ut når vi trenger plass....noe jeg ikke trenger om jeg hever gulvet litt i stedenfor...

    Jeg er åpen for løsninger...

  • #2
    flere focal elementer krever ikke så mye rom, feks mine 8" krever "bare" 15 liter i lukka kasse, men det koster litt mere enn prisen du har satt, men sjekk de ut i forskjellige str, kan jo være du finner noe som passer både pris messig og til den plassen du har til rådighet

    Comment


    • #3
      Focal 33V1 funker greit i 40l lukket kasse. Og skulle passe forsterker greit og
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Dynabel har en http://www.dynabel.no/Shop/Product/G...bwoofer/AS2312, ny nå skal bare ha 32L kasse, anbefaler dem?
        Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

        Comment

        Working...
        X