Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til anlegg

    Hei
    Har handla bil, og derfor føler jeg at jeg må gå til innkjøp av anlegg.
    Planen er å kjøpe et par bassere og en forsterker som drar disse. Jeg trenger også en forsterker som drar to RF Punch 6*9. Jeg har null peiling på bilstereo, så trenger hjelp :-)
    Jeg og et par kompiser tenkte å importere fra siden indoaudio.com i og med at dette blir en del billigere, så det hadde vært knall om dere komponerte sammen noe herfra!
    Jeg er ute etter noe som tar i ordentlig, altså noe som dunker godt.
    Bilen jeg skal ha dette i er en Audi 80 2.0S, med orginal dynamo og batteri. Jeg har ikke kabler.

  • #2
    dette er feil forumdel.

    Og det å kjøpe ustyr i utlandet som har forhandlere i norge... vel, ikke forvent at de norske forhandlerene vil hjelpe dere om noe går galt..

    Ellers er jo bruktmarkeded her en god start om du vil ha noe billig
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Takker for at den ble flytta til riktig sted.
      Det er klart, men når man kan få elementer og forsterkere inn til landet for under halv pris, så synes hvertfall jeg at det går an å importere. Men hva hadde evt dere gjort?
      Og kunne dere som har greier på bilstereo komponert noe som det er trøkk i fra denne siden?

      Comment


      • #4
        Hvor store prisforskjeller det er avhenger av hva slags produkter man snakker om. Rockford Fosgate, MTX, Kicker og denslags kan man få noe billigere fra utlandet, men det er som regel ikke merker jeg anbefaler uansett. Snakker man derimot om "bedre" saker vil man ofte kunne få nesten like gode (og noen ganger bedre) priser ved å ta en telefon til nærmeste forhandler eller spørre om et tilbud her på forumet

        Jeg vil anbefale deg å kjøpe av en norsk forhandler. Forbrukerkjøpsloven er såklart et godt argument, men det er et minst like godt argument å bruke pengene sine hos folk som faktisk prøver å holde noe gående, og som ikke er mer enn en telefonsamtale unna dersom noe skulle gå galt. Hvis alle kjøper fra utlandet blir man stående igjen med store, kunnskapsløse kjeder som pusher billigskvip uten moral, mens de små butikkene drevet av ekte entusiaster med erfaring og kunnskap går dukken. Ville du kjøpt high-end utstyr på Elkjøp etter råd fra en 17-åring som snaut nok vet forskjell på pluss og minus?

        Men å gi råd uten å ha noe budsjett å gå etter blir litt vanskelig. Er det sedan eller kombi du har?
        Last edited by epifant; 16-11-2007, 20:42.

        Comment


        • #5
          Ja jeg er helt enig med deg. Når du sier det på måten du gjør, så er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Har sendt en mail til en forhandler som skulle gi en del avslag på pris, i og med at vi skulle bestille for så mange tusen kroner. Han tilbød seg også å sette opp en forslag til meg, med somsagt en god pris på dette. Så jeg vurderer å gå for dette, og heller droppe importeringa som innbærer null garanti for at jeg i det hele tatt for produktet og kvaliteten jeg betaler for osv.
          Jeg hadde tenkt til å bruke ca. 10 000,-.
          Det er en Audi 80 Sedan jeg har.

          Comment


          • #6
            Hva med dette:
            2stk Hertz HX 300 D(2499,- pr.) 12" Subwoofer
            2stk Audison SRx 1(på tilbud til 1999,- pr.) monoblokk til og drive HX 300D
            1stk Audison SRx 2(på tilbud til 900,-) 2-kanals til og drive 6x9"

            Mye punch og god lyd til pengene.

            Ta gjerne kontakt med meg så kan jeg gi deg en pris på en pakke
            Do-It-Yourself - DIY stash

            Comment

            Working...
            X