Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eltema - dårlig som ryktet sier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eltema - dårlig som ryktet sier?

    Hei.

    Har sett at Eltema.no selger endel bilstereo til ganske redusert pris. Er virkelig alt av utstyret ubrukelig som folk skal ha det til?

    Eks
    http://eltema.no/products/1550-kenwood-kfcs6973.aspx
    vs
    http://www.judysbilstereo.no/coax/6x9/cadence-xs693

    Ikke store forskjellene ifølge specs. Noen forklaringer?



    Og eks denne: http://eltema.no/products/1519-boss-ce4800d.aspx
    4800w i 1Ohm, og sikker 2500w i 4Ohm, ville ikke denne funket for en som IKKE vil bruke titusenvis av kroner på anlegg?

  • #2
    Ja det er så ubrukelig så folk skal ha det. Hvis du hadde sett på specsa så er det en del forskjeller. bla 3 db forskjell i følsomhet. Samtidig så går cadencen iflg papirene ned til 50hz i frekvensrespons.

    Den boss forsterkeren der er like mye verdt som en brukt rull med dopapir....

    I stedenfor å handle dritt for å så måtte oppgradere pga du ikke var fornøyd med dritten du kjøpte så hvorfor ikke kjøpe noe en vet holder med en gang?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Tråd tittel var ikke veldig dekkende for det du spør etter. Om utstyret Eltema selger er dårlig har det lite med selve butikken å gjøre

      Vi selger mye Boss forsterkere og har svært lite feil på disse. Fungerer helt fint for de som ikke vil vrenge hele lommeboka.

      Vi har tilbud på Boss CW3500D http://bilstereosenteret.no/specials.php
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tor Ølberg View Post
        Ja det er så ubrukelig så folk skal ha det. Hvis du hadde sett på specsa så er det en del forskjeller. bla 3 db forskjell i følsomhet. Samtidig så går cadencen iflg papirene ned til 50hz i frekvensrespons.

        Den boss forsterkeren der er like mye verdt som en brukt rull med dopapir....

        I stedenfor å handle dritt for å så måtte oppgradere pga du ikke var fornøyd med dritten du kjøpte så hvorfor ikke kjøpe noe en vet holder med en gang?

        Er umulig dårligere enn std. utstyret i en bil.
        "Hvorfor kjøpe en så stygg bil, når du kan bruke pengene på en sykkel istedet?" Blir vell det samme rettet mot deg og bilen. Det er snakk om å ha ett helt alminnelig anlegg som lager lyd, ikke noe showoff slik at hjulboltene spretter ut og dreper en politimann...

        Comment


        • #5
          Vi koblet opp en CW2000M monoblokk på to tungdrevene Pioneer 10" og de spilte utrolig tøft. Så nei, det er ikke bare dritt. Det er billig og oppgir veldig oppskrytt effekt. Men dårlig er det ikke.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Da går det an og bruke pengene på utstyr som hvertfall leverer det det lover...
            Finns da mye bra her ute om en er villig til å bruke øynene og ikke tro på hva enn som står der.

            Poenget jeg skal fram til er at du spør på feil forum hva som er søppel eller ikke. Den røde tråd gjennom dette forumet er at folk er over middles intresert. Skal du bare ha bedre lyd enn det som er standard så er det bare å kjøre innom et foretning, levere lefsa med penger du er villig til å betale og si: gi meg bedre lyd.

            btw, jeg har ikke betalt en dritt for bilen og jeg kjører den GRATIS, dvs null utgifer til bomstasjon, diesel og reprasjoner. Tror nok du hadde kjørt rundt i samma kjerra om du slapp og betale alt vedlikehold. Det gjorde hvertfall jeg. "
            Last edited by Tor Ølberg; 11-01-2012, 13:22.
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              SÅ SÅ.rolig nå.Vi trenger vel ikke å gå personlig til angrep på noen? Smaken er som baken Alle har forskjellig smak



              mvh kim

              Comment


              • #8
                Det er ikke ubrukelig. Alt i alt kommer det an på hva du er ute etter. Er det bare å ha lyd, uten å bruke mange kronene, er det greit. Vil du ha Kari Bremnes på dashbordet eller Axel F bankende i magen og i frontruta, egner Eltema-utstyret seg heller dårlig. Men, da koster`e peeng.
                Mathias.... Soundman is alive
                Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ADCS-1 View Post
                  Det er ikke ubrukelig. Alt i alt kommer det an på hva du er ute etter. Er det bare å ha lyd, uten å bruke mange kronene, er det greit. Vil du ha Kari Bremnes på dashbordet eller Axel F bankende i magen og i frontruta, egner Eltema-utstyret seg heller dårlig. Men, da koster`e peeng.
                  Sorry off topic... He her jeg dauer.... Axel F faktisk....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Nils View Post
                    Sorry off topic... He her jeg dauer.... Axel F faktisk....
                    Kanskje han mener Harold Faltermeyer sin versjon (Såkalt orginalen). Den er kul og høre på et anlegg med skikkelig punch.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by GENEXXA View Post
                      Kanskje han mener Harold Faltermeyer sin versjon (Såkalt orginalen). Den er kul og høre på et anlegg med skikkelig punch.
                      Helt riktig. :
                      Mathias.... Soundman is alive
                      Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                      Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                      Comment


                      • #12
                        Bli'kke kult med Axel F før du får Crazy Frog-versjonen.

                        Ding-dingedingding-bææææm

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by GENEXXA View Post
                          Kanskje han mener Harold Faltermeyer sin versjon (Såkalt orginalen). Den er kul og høre på et anlegg med skikkelig punch.
                          Det var det jeg regnet med også : Det kom plutselig ett ordentlig flashback fra gamledager, jeg har vel hørt og har de fleste versjonene/mixene av Axel F og jeg regner ikke Crasyfrog som en av de for den har ingen ting med den låta å gjøre annet enn å ødelegge den.

                          Comment

                          Working...
                          X