Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lav budsjett stereo i vinterbil :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lav budsjett stereo i vinterbil :)

    Har kjøpt meg en god gammel 1991 Subaru Legacy personbil, da cabben blir parkert for sommern. Og må ha litt billig lyd i den Har ifra før et par med 8" Focal coax høytalere av denne ypen http://www.iceaudio.no/​index.php?func=varer&vnr=16​018 De skal brukest ivertfall, så har eg også ein basskasse med denne i http://www.iceaudio.no/​index.php?func=varer&vnr=10​190 men usikker om eg skal bruke den eller invistere i to billige 12" tommere og plasere i en kasse eg har stående.

    Forsterkere har eg to stk 4-kanals og en monoblokk så trenger ikke forsterkere.

    Om noen har tips til frontsett, 12" bassere eller har noe å selge så rop ut! Og vi snakker billig! Vil se hvor gøy man kan ha det med lite penger Er ikke ute etter spesiell SQ bare morrofaktor

  • #2
    Har igjen 2 stk av Audio-System Raidon 12" kan få de for 1700kr inkl frakt
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Trenger ikke mye Stereo i Subaruen Får veldig mye av lyden inn i cockpiten, å dra kabler er en drøm i den bilen også

      Hadde en sånn selv med en 12" Clarion Lukka kasse å en liten 2 kanaler som ble broet til 150 reel watt. Spilte greit nok det

      Comment


      • #4
        Skal tenke på det Judys, må se ann litt flere alternativer før eg bestemmer meg og hva det blir, har en old school Hertz basser som eg også kan bruke når eg tenker meg om. :P

        Takk for det ThomasEK Har ikke sett på det enda engang, er fortsatt bare i planleggins fasen Hva anbefaler du og hva passer forran og bak? Er ikke redd for å skjøre litt i diverse for å få plass til mer heller

        Comment


        • #5
          Hvis du har den modellen som har høytallere i hattehylle, så skru de ut å sett dekslet på plass igjen. Vil anbefale å ikke ha høytallere i hattehylle


          I dørene er det vel 6,5", så masse å velge imellom der.. Er vel pengene som setter grenser

          Men f.eks: http://www.judysbilstereo.no/basskas...woofer-i-kasse

          Lager nok godt nok trykk den + er fin lyd i DD subber Hør me: Judys Bilstereo så kanskje han kan gi deg et juletilbud på den

          Trenger ikke monster forsterker for å drive denne heller, men som sagt pengene som sitter grenser

          Comment


          • #6
            Er orginalt med 6x9 i hattehylla ja. Hvorfor blir det dårlig lyd der? Vinkelen og at det er rett mot ruta?

            Er det 6.5" forran og bak? Er det fester til høytalere i dørene bak når det er i hattehylla da?

            Har forsterker som fint driver den bassern, men tror eg blir og prøve med en av basserne jeg har, så får ein se hva som blir å invistere i senere.

            Trenger masse kabler også foresten.

            Comment


            • #7
              Fordi det ikke kommer til å spille noe særlig bra med 6x9'er i hattehylla, og du får mer trøkk inn i bilen hvis du fjerner de Er bare et tips, du gjør som du vil selv.

              Drit i høytallere som skal plasseres bak deg, ørene fanger opp mesteparten av spekteret framover. Så spar de pengene å invester heller i litt dyrere høytallere som du kan ha framme. komponent sett med 6,5" i framdørene også fester du diskantene i trekanten på døra eller på dashbordet

              Comment


              • #8
                Takker for tips, er hovedsakelig ting eg var klar over ifra før, men spørst om det blir en annen løsning en de 6x9 høytalerne ja.

                Comment

                Working...
                X