Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i bil (maks 8000,-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hvis du ønsker trøkk er det værdt det å gå opp til 15tommer ja er ikke så langt ifra at arealet på 15tommers elementet tilsvarer 2x12ere, det kan du jo forsåvidt regne på selv husker ikke tallene i hodet nå
    pluss du får ofte litt høyere følsomhet på større elementer, dvs du kan spille høyere
    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

    Comment


    • #17
      Kasse størrelse vil jo å øke betraktelig med 15". Jeg personlig synes 12" holder i massevis.
      Groundzero er et bra merke når det kommer til subber som tåler en trøkk å samtidig spiller pent.

      Comment


      • #18
        Originally posted by kimstianp View Post
        Kasse størrelse vil jo å øke betraktelig med 15". Jeg personlig synes 12" holder i massevis.
        Groundzero er et bra merke når det kommer til subber som tåler en trøkk å samtidig spiller pent.
        Vel, dette kommer vel meget ann på elementet, gjør det ikke ?
        Jeg har tidligere prøvd 10", dobble 10", singel 12" og singel 15"
        Singel 15" er fryktelig morsomt ! Jeg har et forhåldsvis billig element, Hertz HX380 i en god kasse.
        Fungerer som bare juling. Likt som deg hører jeg mye på hip hop og det er viktig med en god kasse så det ikke bare blir bulder og brak (Dette gjelder jo såklart alle sjangre..), men du burde vel hatt en lav tuning på kassa så elementet går dypt.
        Jeg har et ekstra HX380 element som jeg vurderer og selge. Nypris er 3000,- selges for 1750,- + evn.t frakt (Om jeg skal selge)
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #19
          Er aktiv sub et godt alternativ?

          Comment


          • #20
            Det kommer vel helt ann på hvem det er snakk om, men sånn generelt så er vel passiv og foretrekke, men vi er ei alle like.
            En aktiv sub er værtfall en veldig enkel løsning
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #21
              Jeg klarer ikke å bestemme meg, selv ikke med all hjelpen jeg har fått her.

              Har fått tips fra en kompis som er på ferie nå (som derfor ikke kan hjelpe meg) om at bilen min er enkel å få god lyd i til en ok penge. Det jeg trenger er:

              1 forsterker
              1 sub element (12" eller 15")
              2 høytalere for å innfelle i hattehylla
              1 basskasse

              Med frakt ønsker jeg ikke å betale mer enn 6000.

              Er det håp for meg? Vil som sagt ha god bass som passer til hip hop musikk (dagens rap er jo beats med god bass) og dubstep.

              Comment


              • #22
                igjen hva skal du med høyttalere i hattehylla?er bare tull.og iallefall med det budsjettet.hører mere eller mindre hovedsakelig på hiphop/rap men hører også på annen musikk.sats heller på et greit front sett mr


                mvh kim

                Comment


                • #23
                  http://www.judysbilstereo.no/subwoofere/15/hertz-es380
                  http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf1502

                  http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf0802
                  http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-165a1

                  litt over budsjettet,kasse bygger du selv.minns det var 40 liter likka som var ok til den hertz n.men dette kan jo ikke måle seg med pakka til magnar.hehe.kabler vil komme i tilegg.det kan du kjøpe fra biltema 21mm2 eller prate med ole petter på judys bilstereo og høre hav du kan få som total pris.kjempe god service der

                  men btw hva slaqgs bil skal dette inn i?


                  mvh kim
                  Last edited by kimafro; 07-12-2011, 02:27.

                  Comment

                  Working...
                  X