Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focal???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Focal???

    Lest litt rundt og dette virker som et greit merke all around? Tenker på komponentsett til front eventuelt et par 16,5 cm bak har forsterker, kan dere anbefale noe merke??? trenger å få frem lyden, da jeg har greit nok med bass fra før av. nå er det dynamikk og klang jeg er ute etter å få frem
    Joakim Schwartz Skoglund
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

  • #2
    Hvis du søker på forumene her, så tror jeg ikke du finner noe mer diskutert merke enn Focal. Men ang merker som beregnes som gode så er det Focal, Hertz, Pioneer, Tang Band, Seas osv osv osv. Det folk ikke blir enige om er hva er "best" da lyd er litt smaks-sak også. De bilene som drar av med store seiere på konker er vel i grunn utelukkende Pioneer ODR. Men skal du ha det så må du grave litt i lommene. Lykke til.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Morten Pettersen View Post
      Hvis du søker på forumene her, så tror jeg ikke du finner noe mer diskutert merke enn Focal. Men ang merker som beregnes som gode så er det Focal, Hertz, Pioneer, Tang Band, Seas osv osv osv. Det folk ikke blir enige om er hva er "best" da lyd er litt smaks-sak også. De bilene som drar av med store seiere på konker er vel i grunn utelukkende Pioneer ODR. Men skal du ha det så må du grave litt i lommene. Lykke til.
      ser den.. Men ja som du skrev er det smakssak... men tror det blir focal nå i denne omgang.. vet du tilfeldigvis om noen å anbefale fra disse??
      Joakim Schwartz Skoglund
      ----------------------------------------------------------------------------------------
      When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

      Comment


      • #4
        Nei jeg er nok ikke rette mannen og spørre om Focal. Hørt 2 typer bare omtrent. Det er grise-billig eller drit-dyr.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Morten Pettersen View Post
          Nei jeg er nok ikke rette mannen og spørre om Focal. Hørt 2 typer bare omtrent. Det er grise-billig eller drit-dyr.
          Nei nei, er det noen andre her som kan anbefale noen focal til meg da?
          Joakim Schwartz Skoglund
          ----------------------------------------------------------------------------------------
          When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

          Comment


          • #6
            Skal sant sies og det som angår diskusjonene er vel det at Focal har litt skrikete/kvasse diskanter. Hvilket prisleie hadde du tenkt deg? Hvilken serie har du kikket på? Har du forsterker? Rett på cd spiller? Hva slags cd spiller? Hva slags forsterker?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Schwartz View Post
              Nei nei, er det noen andre her som kan anbefale noen focal til meg da?
              Det hjelper sikkert om du forteller hva du har plass til og hvilken pris du er villig til å legge i dette? Focal har fronthøyttalere fra 790 til 24000kr settet.

              Beste JEG har hørt er den gamle Utopia W serien, men med en pris på 9000kr bare for diskantene alene, så bør det jo spille bra også da.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Originally posted by Haakon O View Post
                Det hjelper sikkert om du forteller hva du har plass til og hvilken pris du er villig til å legge i dette? Focal har fronthøyttalere fra 790 til 24000kr settet.

                Beste JEG har hørt er den gamle Utopia W serien, men med en pris på 9000kr bare for diskantene alene, så bør det jo spille bra også da.
                17 cm høyttalere og diskant. pris ligger vel rund 3000,- kan gå litt høyere Har forsterker, så dette er ikke noe problem alt ligger koblet opp, vil bare bytte ut frontsettet mitt Men skal sende inn spiller til reparasjon da jeg mest sannsynlig har blåst den ene forsterker utgangen.


                Spiller: Kenwood Kvt-526DVD
                Forsterker til høyttaler: Pioneer GM6400F (om jeg husker rett)
                Subwoofer: RF T212D4
                Forsterker til sub: RF P6002(denne skal også byttes ut)
                Joakim Schwartz Skoglund
                ----------------------------------------------------------------------------------------
                When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

                Comment


                • #9
                  dette f eks låter meget godt http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-165kr skal kjøpe dette selv.hehe


                  mvh kim

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kimafro View Post
                    dette f eks låter meget godt http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-165kr skal kjøpe dette selv.hehe


                    mvh kim
                    Har du fått hørt på disse eller antar du at de låter?
                    Joakim Schwartz Skoglund
                    ----------------------------------------------------------------------------------------
                    When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

                    Comment


                    • #11
                      Du får ta deg en kjøretur til Tønsberg. Vi har masse høyttalere i demoveggen, så du kan høre på alle. Bl.a Focal 165KRX2 og PS165
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        Du får ta deg en kjøretur til Tønsberg. Vi har masse høyttalere i demoveggen, så du kan høre på alle. Bl.a Focal 165KRX2 og PS165
                        i'm on my way får ta det en gang jeg har tid og har penger til dette:P
                        Joakim Schwartz Skoglund
                        ----------------------------------------------------------------------------------------
                        When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

                        Comment

                        Working...
                        X