Announcement

Collapse
No announcement yet.

batteri lading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • batteri lading

    jeg lurer på om noen vet hvorfor dynamoen gir ut 14.5-14.6volt rett etter jeg har startet bilen og hører på musikk, mens hvis jeg har kjørt til sverige uten og ha hørt på musikk lader den 13.7-13.9volt?
    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

  • #2
    Kanskje fordi batteriet ikke krever mer lading. Det vil si at batteriet er fullt ladet... Kanskje

    Comment


    • #3
      var det jeg tenkte de hel@@tes svenskene hehe, fikk meg ny dynamo får 1 år siden 98amp tenkte det var noe med den?
      Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jørgen
        Svenskene stjal noen volt fra deg. Dem er kjent for å gjøre sånt.
        liker ti tegn :P
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          Originally posted by magnar View Post
          jeg lurer på om noen vet hvorfor dynamoen gir ut 14.5-14.6volt rett etter jeg har startet bilen og hører på musikk, mens hvis jeg har kjørt til sverige uten og ha hørt på musikk lader den 13.7-13.9volt?
          hvilken bil er det?
          er det en nyere en , så er de automatisk styrt spenning, så den leverer ekstra like etter oppstart for å lade det bilen "brukte" .
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Det er såpass enkelt at batteriet (i utgangspunktet) kun skal gi strøm når du starter, og vanlig forbruk skal gå fra dynamoen. Men, like etter start, dvs når batteriet har hatten liten tømming, må det lades/fylles opp igjen. Så, når det er fullt, går dynamoen kun på løpende forbruk. Hvis du starter, kjører 200 meter, stopper, starter igjen, kjører nye 200 meter, så skal det ikke gå så veldig mange gangene før spenningen på batteriet er tvilsomt lav.
            Mathias.... Soundman is alive
            Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
            Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

            Comment


            • #7
              Takk for svar da ble jeg litt klokere
              Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

              Comment

              Working...
              X