Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ Forsterker tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ Forsterker tips

    Jeg er alltså nå på leting etter en SQ forsterker til frontsettet mitt som nå deles aktivt.
    Ønsker helst og ha en 4 kanals forsterker men må ikke.

    Har siklet litt på ny forsterker spesielt mosconi as 4.100.
    Men så er det jo så mye flotte sakker på forumet her brukt om dagen hehe

    Så må krype til korset spøre dere hardbarka om råd


    De forsterkerene jeg vurderer og gå for hvis de ikke er solgte er som følger:

    -Mosconi as 4.100

    -Soundstream reference 920.4 (Finner ikke veldig mye lesestoff om denne men virker bra)

    -Audison VRX 6.420/4.300 elsker hvordan disse ser ut

    -Helix A4 virker veldig bra

    -Dls ultimate A4 Har hørt/lest at denne kan ha litt varm lyd vet ikke om dette stemmer?

    -Mcintosh MC420M Har hørt mye godt om Mcintosh og har lyst og prøve men er 4x50watt for lite?
    har 4x50w alpine nå og mister fort kontroll på det meste ved moderat eller høyere volum

    -Brax X2400.2 (Hvis den er verdt 2-3 tusenlapper mere brukt en de andre her) Har hørt mye godt om denne men er forskjelen veldig stor i forhold til de andre her?



    Jeg skal bruke forsterkeren på et Dls Ultimate frontsett: http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_584
    Har fra før en audison vrx 1.500 forsterker og en focal 33ksub

    Noen for og i mot det ene eller det andre, erfaringer?
    Kom gjerne med andre forslag også men helst ikke særlig over 5k veldig gjerne mindre
    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

  • #2
    Bare for å nevne, mcintosh wattene er litt sprekere enn det andre jeg har hørt der ute. Skal ikke skryte på at den har mer watt men kontrollen mcintoshen har overgår det meste fra alpine o.l.
    Av det du lister ville jeg prøvd mosconien eller mcintoshen : ) Billig og bra (mcintoshen får du riktignok bare tak i brukt for øyeblikket)

    Hvis du skulle være intresert så har jeg en audison vrx 2400 og mcintosh mc420m som går gravbillig for øyeblikket.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      jeg ville uten tvil gått for enten Mosconi eller McIntosh, finnes jo 4*100w McIntosh også om du spør og leter litt er det ikke umulig og oppdrive.
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

      Comment


      • #4
        takker for raske svar

        Har lyst og kjøpe mosconi pga jeg har hørt mye bra om den i forhold til pris

        McIntosh har alltid vært en våt hifi drøm og kunne tenkt meg til og brukt en sånn forsterker i oppsettet mitt
        det er vell oppover i frekvensene at McIntoshene virkelig begynner og skile seg ut om jeg har forstått det riktig?
        Det var vel kansje du Tor som har skrevet noe om det ved et par anledninger?

        Også har man jo det med at det er morro med noe som ikke er så lett og få tak i

        Kom gjerne med flere innspill
        Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

        Comment


        • #5
          er når man kommer oppover i frekvens at mc skiller seg ut ja. mens Mosconi generelt har bedre basskontroll når jeg sammenlignet 4*100 McIntoshn min med 100.4 til mosconi. McIntosh har også noe bedre dybde i lydbilde kall det gjerne 3d effekt og er mer gjennomsiktig. sammenlignet med Mosconi a class blir historien noe annerledes, men det er prisen også. det er som du også nevnte skrevet om det temaet før, så er bare å bruke søkefunksjonen for å lese mer om inntrykk fra forskjellige brukere
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #6
            fint da bekrefter du det jeg trodde
            hvis jeg hadde startet med og funnet en McIntosh 2 eller 4 kanaler og etterhvert kjøpt en Mosconi til melomtone/midbass og da brukt McIntosh til diskant, tror du/dere det hadde blitt et bra utgangspunkt?
            Ja må bruke helga til og lese meg opp litt før jeg bestemmer meg
            kom gjerne med flere innspill
            Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

            Comment


            • #7
              Tror du hadde blitt kjempefornøyd med den komboen du beskriver her samtidig som du får mer headroom
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Flotte greier! Var det jeg også tenkte.
                Da blir det nokk bygging i vinter da
                Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

                Comment


                • #9
                  Ville ha gått for den McIntosh`n jeg...

                  Knall forsterkere...
                  F.eks gjort slik:

                  4 kanal McIntosh til diskanter og 3-4" mellomtone
                  4 kanal McIntosh koble i 2 kanal til mellombass
                  monoblokk til bass/bassere...


                  McIntosh har utrolig mye headboom , detaljert , har mye "liveføles" og spiller kontrollert syns jeg. McIntosh liker ikke nedlasting - maks 4ohm er å foretrekke..

                  4x50w er vel ikke å foretrekke hvis en skal spille veldig høyt - her er det KUN snakk om SQ..

                  Det eneste minus kan vel si er:

                  *Hender oppstår noe dynamostøy, være nøye med jording!
                  *Dyrt
                  *Sært & tungt..

                  Comment


                  • #10
                    Er snakk om kun SQ i første omgang ja
                    Liker ikke og spille så høyt at jeg ikke våkner om natta når jeg har småtrolla mine hver natt (Jeg sover tungt i utgangspunktet)

                    Skal se til uka når jeg får fylt opp lommeboka igjenn om det er noe og oppdrive i dette land da
                    Syns det blir litt feil og spørre om og få kjøpe av folk når jeg ikke har alle pengene før til neste uke

                    Men du mener heller jeg burde gå for først en McIntosh nå og så en til McIntosh nestegang, Plus bytte ut vrx1.500 med McIntosh monoblokk?

                    Kult at dere gidder ta dere tid til litt veiledning her
                    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by magnar View Post
                      Er snakk om kun SQ i første omgang ja
                      Liker ikke og spille så høyt at jeg ikke våkner om natta når jeg har småtrolla mine hver natt (Jeg sover tungt i utgangspunktet)

                      Skal se til uka når jeg får fylt opp lommeboka igjenn om det er noe og oppdrive i dette land da
                      Syns det blir litt feil og spørre om og få kjøpe av folk når jeg ikke har alle pengene før til neste uke

                      Men du mener heller jeg burde gå for først en McIntosh nå og så en til McIntosh nestegang, Plus bytte ut vrx1.500 med McIntosh monoblokk?

                      Kult at dere gidder ta dere tid til litt veiledning her
                      Jeg ville ha gjort det ja

                      Men ang bass forsterker, så er nok VRX helt greit å bruke til bassen

                      Er det den med tre-panel i midten?

                      Comment


                      • #12
                        Ja trepanel i midten og mac 2 vifte system sak på ok da skal jeg ta og tenke litt på det :-)
                        Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

                        Comment

                        Working...
                        X