Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass i e39 sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bass i e39 sedan

    Hei Haloooo.

    Så skal jeg handle meg en 97 mod bmw e39 528 sedan, og lurte på hva det beste alternativet for å få mest bass i bilen på er. Jeg elsker bass, masse bass, har en GZ plutonium xq i en golf 2, men som desverre blir vraket nå ut i uka. Så om det fins noe, som spiller bedre, eller på linje med det jeg har i golfen, som jeg kan trykke inn i bmw-en, så setter jeg utrolig stor pris på ideer og erfaringer dere kansje sitter inne med.

    Trenger ikke å buldre, men det må spille høyt, skikkelig høyt. Gjerne intenst.

    Takk for alle svar og at dere gidder å hjelpe meg med dette på forhånd. Setter utrolig stor pris på hjelpen.

    Mhv.
    Christer.
    VW Golf 2 1,7 86Mod
    LIB 5000.1 D + GZ Plutonium xq = Flere verdenskriger på engang, i en liten bil.
    "Det piper og det smeller i alle veggene!"

  • #2
    Høyt og skikkelig høyt i en E39 når du har hatt en Golf 2, det låter som om at det vil bli en omfattende jobb.
    Forsterkeren din leverer jo en god del effekt og med hånden på hjertet så kommer du til å bruke effekten samt en godt bygd (effektiv) kasse til å komme noe i nærheten av hva en Golf 2 klarer i forhold til en E39 sedan.

    Vil kanskje ikke være en dum ide å øke mengden basser og matche impedansen slik at du får ut bra med effekt uten å overbelaste elementene.

    Men hadde jo vært fint med et budsjett også og om du har noen krav til hvor mye det på fylle.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Tenkte å bruke mellom 10-15000 på subber og jobben.

      Omfattende job fortår jeg det kommer til å bli.
      Men tenkte kansje 1 eller 2 subber i hattehylla, eller en bandpass, eller sub som spiller gjennom midtkonsollen bak mellom setene.

      Har sett litt på de nye 10" gz spl subbene, hvordan ville det blitt å ha 1 eller 2 sånne i hattehylla?
      VW Golf 2 1,7 86Mod
      LIB 5000.1 D + GZ Plutonium xq = Flere verdenskriger på engang, i en liten bil.
      "Det piper og det smeller i alle veggene!"

      Comment


      • #4
        Skjønner at du har forkjærlighet for GZ, men akkurat de 10" er ikke noen musikalske subber, men snarere beregnet til konkurranse. Klart de kan spille høyt med mye effekt, men helt sannsynligvis høyt i et frekvensspekter som ikke gir deg noe særlig dypbass.

        Hvis du klarer å få bygd subber i hattehyllen og portene der også. Så bør det funke ok. Ellers er det bandpass. En slik kasse er avhengig av at den blir bygd riktig så vær tålmodig når port skal justeres inn.

        Av elementer så hadde jeg nok sett etter noen 12" som er litt mer lettdrevne og som lettere kan spille dypere enn de gz10".
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          Tusen takk for tips!
          Regner med jeg går for bandpass, men skal ha en nærmere titt på bilen på fredag når jeg henter den (:
          VW Golf 2 1,7 86Mod
          LIB 5000.1 D + GZ Plutonium xq = Flere verdenskriger på engang, i en liten bil.
          "Det piper og det smeller i alle veggene!"

          Comment


          • #6
            GZ PW 15 SPL da? sjuke elementer på lavbass og "Julingtåling"
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment

            Working...
            X