Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får "Audio Only" på dvd-spilleren min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får "Audio Only" på dvd-spilleren min

    Hei.

    Har en sånn spiller i bilen: http://www.audiobutikken.no/clarion-vx709e.html

    Problemet er at når jeg setter i dvd-plater, får jeg bare opp "audio only" på skjermen.. Er sikkert noe instilling, men jeg har så liten peiling på dette, at jeg like så godt bare slenger ut problemet mitt her.. Noen som kan hjelpe meg ? Er samme om bilen står, går, kjører, rygger osv..

    Takk!
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

  • #2
    ER en ledning som skal gå til Hånbrekk lyset, denne forhindrer at du kan bruke media som er på spilleren mens du kjører. Denne kan du heller koble en annen plass sånn at du kan bruke spilleren hele tiden

    Comment


    • #3
      Den ledningen kobler du bare til jord så er problemet løst
      Lasse Bass Tala
      Proud to be LOUD!!!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Talaboy View Post
        Den ledningen kobler du bare til jord så er problemet løst

        thats it? Kobles til jord? Takk gud for at noen problemer faktisk er mulig å løse..

        Takk for svar, skal prøve det ut snarest! =)
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

        Comment


        • #5
          Nå vet jeg ikke om Clarionen har like "smart" løsning som Pioneer har fått, men på Pioneerspillerne blir det faktisk registrert at det er en forandring av signalet på kabelen som skal til håndbrekket. M.a.o., legges den konstant til jord, får du ikke bilde likevel. Den må legges til jord etter at spilleren er slått på.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Miniboom View Post
            Nå vet jeg ikke om Clarionen har like "smart" løsning som Pioneer har fått, men på Pioneerspillerne blir det faktisk registrert at det er en forandring av signalet på kabelen som skal til håndbrekket. M.a.o., legges den konstant til jord, får du ikke bilde likevel. Den må legges til jord etter at spilleren er slått på.

            Håper da inderlig ikke det! Men får se, venter fortsatt på 2-din adapteret jeg bestilte for 2 uker siden, og gidder ikke gjøre noe før jeg får det =)
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment


            • #7
              Originally posted by Miniboom View Post
              Nå vet jeg ikke om Clarionen har like "smart" løsning som Pioneer har fått, men på Pioneerspillerne blir det faktisk registrert at det er en forandring av signalet på kabelen som skal til håndbrekket. M.a.o., legges den konstant til jord, får du ikke bilde likevel. Den må legges til jord etter at spilleren er slått på.
              Jaha, hvilken spiller gjelder dette? Har montert de fleste AVH og AVIC modellene, og der funker det helt fint å jorde kabelen.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                Jaha, hvilken spiller gjelder dette? Har montert de fleste AVH og AVIC modellene, og der funker det helt fint å jorde kabelen.
                Jeg har ikke sett dette på spillere beregnet på det europeiske markedet, men amerikanske varianter har noe slikt, og derfor må de i en del tilfeller ty til såkalte bypass-kretser som f.eks. PTR7.

                Jeg vet ikke om det er forskrifter på den siden av kloden som krever at man har en løsning som er smart nok til å skjelne på permanent jord og en ekte håndbrems, eller hva det måtte være, men for de som virkelig er interessert i å vite mer om dette, ta en titt i instruksjonsboken til to nesten identiske spillere fra Alpine, som et godt eksempel:

                - iXA-W407
                http://vault.alpine-usa.com/products...20En_Fr_Sp.pdf
                (Ta en titt på side 8 her)

                - iXA-W407BT
                http://www.alpine-electronics.co.uk/...-W407BT_EN.pdf
                (Ta en titt på side 16 her)

                Begge har blåtann, til tross for at modellbetegnelsene skilles ad ved at en slutter på "BT".

                Forskjellen mellom dem er faktisk at den første er beregnet på det amerikanske markedet, og sistnevnte er beregnet på Europa. Dette gjenspeiles ikke bare i frekvensspekteret til radiomottakerne, men også i hvordan hver av disse to håndterer håndbremsen - Dette er faktisk _veldig_ forskjellig.

                Ellers er det ikke nevneverdige forskjeller på disse to spillerne.
                Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
                Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

                Comment

                Working...
                X