Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showbil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Showbil?

    Hva slags show/demobil ville imponert deg mest? Kom med forslag av oppsett

  • #2
    En som spiller høyt med lineær respons
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hifonic View Post
      En som spiller høyt med lineær respons
      Enig. Og det er ikke feil at man kan kjenne tilstedeværelsen fysisk heller... hehe
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #4
        Øyvind Sandvik sin hertz golf er et godt eksempel..

        sykeste jeg har hørt noen gang

        Comment


        • #5
          Er det trykket som imponerer eller det at han har klart å presse inn 4 x 15?

          Comment


          • #6
            Har golf 3 selv og at han har klart og få inn 4X15" i vegg + en stor port syns jeg er veldig bra gjort..!
            Basstrykket er kraftig som en orkan, frontsettene spiller øredøvende høyt, og det er en utmerket showbil syns jeg..

            Blir like spennende og se hvordan Bobla di blir

            Comment


            • #7
              Vel... Bobla blir ikke med 4 x 15 og 15 KW.
              Fler tips folkens? Hva ville imponert deg mest ved å stikke hue inn i en bil?

              Comment


              • #8
                billig anlegg men høy score i lydkvalitet? : P

                Comment


                • #9
                  En bil som kan spille konsert musikk like bra som joakims bmw bare på et volum som nermer seg 150dB på 20hz (feks)
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lyd View Post
                    Øyvind Sandvik sin hertz golf er et godt eksempel..

                    sykeste jeg har hørt noen gang
                    Originally posted by lyd View Post
                    Basstrykket er kraftig som en orkan, frontsettene spiller øredøvende høyt, og det er en utmerket showbil syns jeg..
                    Say whaaat? Trodde først du mente sykeste i negativ forstand, men virka ikke slik på neste utsagnet ditt.
                    (Midt)bassen i den bilen er dritkul og den 'shower' bra, men fyttihe***e for en mellomtone og diskant! Det er det sykeste (negativt ladd) jeg har hørt, gjør vondt i øra selv om man står 20 meter unna. For meg så viser den bilen akkurat hva hertz er i stand til. Noe mer skrikende og skjærende øvre mellomtone og diskant skal man lete lenge etter!
                    But hey, det er vel det folk liker da.
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ugn View Post
                      Say whaaat? Trodde først du mente sykeste i negativ forstand, men virka ikke slik på neste utsagnet ditt.
                      (Midt)bassen i den bilen er dritkul og den 'shower' bra, men fyttihe***e for en mellomtone og diskant! Det er det sykeste (negativt ladd) jeg har hørt, gjør vondt i øra selv om man står 20 meter unna. For meg så viser den bilen akkurat hva hertz er i stand til. Noe mer skrikende og skjærende øvre mellomtone og diskant skal man lete lenge etter!
                      But hey, det er vel det folk liker da.
                      Du bør kanskje se an hvilket type element som sitter der og i hvilken kategori det faller. Det er horndiskanter som er laget for å tåle masse og spille høyt, støgghøyt

                      Jeg har aldri hørt en horndiskant fra noen bilstereoprodusent låte bra, uansett merke
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jørgen
                        Den veggen, er den 'rock solid'? (Har ikke lest hele tråden hans)
                        Kassa til Sandvik er en type horn-båndpass-kasse der en del av konstruksjonsprinsippet er nettop det at elementene står inni porten.

                        Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                        Comment


                        • #13
                          må vel bare si meg enig i at en viss skrikende lyd var det i golfen ja men skal ikke skryte på meg mange timene med justering da, så til neste år skal jeg prøve å få en "litt" mere fonuftig høylyd uten at det skjærer i stykker ørene heelt

                          men over på showbil!! jeg mener en showbil må vekke mye oppmerksomhet ved første øyekast man får på den,, som den bobbla di allerede gjør Morten så er det jo ikke feil med en del flex da, pluss at man lærer seg diverse stillinger på dører og vinduer for å få ting til å fly hit å dit å slikt..

                          men mye har med førsteinntrykk å gjøre,,, om en bil er aldri så gjennomført og rå innvendig hjelper det lite om den er "vanlig" lakkert å senka på utsida,,, det må ligge en litt "overkill" på det som blir gjort
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

                          Comment

                          Working...
                          X