Announcement

Collapse
No announcement yet.

Remote på Kenwood KDC5751SD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remote på Kenwood KDC5751SD

    Jeg har kjøpt meg ny spiller for å putte inn i bilen, og denne fungerer helt fint, og det var med en converter fra ISO-kontakter til den type kontakt Kenwood bruker på spillerene sine, og her var det ett eget uttak som det stod remote på.

    Dette var jo en genial løsning, men da jeg skulle koble på en forsterker på spilleren, vil den ikke starte.

    Er det sånn at denne kablen KUN støtter forsterkere fra Kenwood, eller er det noen instillinger jeg er nødt til å gjøre inne på selve spilleren?

  • #2
    Remote kan du bruke på alle forsterkere. Den trenger ikke aktiveres heller. Så hvis forsterkeren din ikke starter så er det noe galt med forsterkeren eller du har koblet noe feil.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Ahh, trodde det kanskje var noe sperrer Kenwood hadde satt, at den bare sender ut en viss mengde som kun forsterkerene fra Kenwood klarer å lese

      Jumpstarta forsterkeren med strøm fra 12V og da ble det liv i den, men vil ikke starte fra remote :sad:

      Da får jeg se om det er dårlig kontakt utifra spilleren da

      Comment


      • #4
        Kva slags farge er det på remote?

        Eg kjenner ikkje til kenwood, men vanligvis er remote blå/kvit.
        Finnes og ein blå remote. Denne er til antenne eller antenneforsterker og det kan hende at den berre gir ut 12v når radioen står på. (du får måle)

        Comment


        • #5
          Du har nok tatt feil remote. Den ene er til rattfjernbetejening. Den skal du IKKE koble deg inn på. Den henger løs og er ikke innom ISO-kontakten. Den remoten du skal bruke går inn i ISO-kontakten, men har også en kabelsko på ledningen som du kan koble deg innpå.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Haha, stemmer det

            Da ere bare å finne frem kabelen og koble inn remote der da

            Vet noen tilfeldigvis hva som er remote i audi a4 b5?
            Har en kabel som er helt blå, og en som er blå og hvit, men har ikke multimeter for hånden..

            Comment


            • #7
              http://bilradiospes.no/a/?aid=a037
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                Fikk skjøtet på remote på blå/hvit

                Sett den sida før, pga at jeg hadde problemer med spilleren nullstilte seg hver gang jeg tok ut nøkkelen, men da jeg kobla opp gul til 12V, må jeg skru spilleren av og på manuelt

                Comment


                • #9
                  Audi og spilleren nullstiller seg? Da bytter du om på rød og gul kabel bak på spilleren. Det er ferdige kabelsko for å bytte om.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment

                  Working...
                  X