Announcement

Collapse
No announcement yet.

fulltoner.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fulltoner.....

    Har lyst og prøve noe nytt, blant annet diskant/fulltone hus i kokosnøtt, men er lite bevandra med fulltoner så jeg lurte på om noen hadde hørt noen av disse spille, som: Peerless P830986 3" fulltone eller Tang Band W3-871 3" Fulltone. eventuelt Tang Band W2-803SM 2" Fulltone........... noen meninger???
    Remi Lilleng

  • #2
    Av de du nevner her, er W3-871 best - uten sammenligning igrunn....
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      hva med fountek FR88EX??

      Utdrag fra Zaph når han testet disse:
      "Comments: This is without a doubt the highest performing 3" I've come across, at least on a few fronts. The motor is an underhung neodymium design and the cone is thin (and fragile) formed aluminum. The only negative is a slightly ragged top end that may take some filter work if used full range, but I'd generally recommend a cheap and small neo tweeter placed close and crossed over high. There's a lot on the positive side, like high sensitivity, a clean low end and smooth midrange response. "




      Vifa TG9:


      Har disse som satelitter bak i et surroundsystem. disse spiller utrolig bra.
      Prosjekt SQ Audi A3

      Comment


      • #4
        Jeg har kasta inn W2-803 på dashen i bruksbilen, og selv om de er imponerende i forhold til størrelsen må de deles endel høyere enn en 3" - type 250-300hz om du skal spille relativt høyt, så en 3" er utvilsomt et bedre valg (jeg kjøpte mine W2 til et annet prosjekt, men måtte selvsagt prøve dem i bilen).

        Et interessant alternativ kunne forsåvidt ha vært et lite "array" med 2-3 W2 i hver a-stolpe, men da er vi over på en mer komplikasert installasjon med bl.a. separat delay på hvert element..

        Comment


        • #5
          Originally posted by hc_tk View Post
          hva med fountek FR88EX??

          Utdrag fra Zaph når han testet disse:
          "Comments: This is without a doubt the highest performing 3" I've come across, at least on a few fronts. The motor is an underhung neodymium design and the cone is thin (and fragile) formed aluminum. The only negative is a slightly ragged top end that may take some filter work if used full range, but I'd generally recommend a cheap and small neo tweeter placed close and crossed over high. There's a lot on the positive side, like high sensitivity, a clean low end and smooth midrange response. "




          Vifa TG9:


          Har disse som satelitter bak i et surroundsystem. disse spiller utrolig bra.
          Hvor får man tak i disse da?
          Remi Lilleng

          Comment


          • #6
            Fountek får du på ebay iallefall. koster ikke all verden. TG9 har vel egentlig gått ut av produksjon, men er ikke så vanskelig å få tak i. Begge koster ca 300-500 for parret. sjekk også ut diymobileaudio.com og kjøp/salg der. ligger stort sett noe sånt ute der.
            Prosjekt SQ Audi A3

            Comment


            • #7
              noen norske nett butikker bortsett fra dynabel som har sånt utstyr???
              Remi Lilleng

              Comment


              • #8
                ligger jo et par brukt tg9 her på forumet, men var kansje du som var å snusa på de?
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  jau, det stemmer det, var med nesa mi borti dem har ikke bestemt meg ennå, men det kommer..... har fått tatt med meg hjem kokosnøtter
                  Remi Lilleng

                  Comment


                  • #10
                    tja, da er det bestemt, skal bygge fulltone/diskant hus i kokosnøtt noen som vet hvordan man tørker nøtta??
                    Remi Lilleng

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bor 30 min fra deg og har W3-1364SA i bruksbilen fra 200hz og opp. Delt 24dB/okt (om man kan legge sammen 12dB i spiller + 12dB i forsterker sånn uten videre). Du kan godt høre når du vil, for å se om TB er noe for deg.

                      Syns de låter uanstrengt og behagelig, og kan spille temmelig høyt før de "hyler". De har for sikkerhets skyld 175W RMS til rådighet pr. stykk, så de lider ingen sultenød - og de tåler åpenbart sinnsykt mye for å være spesifisert til 12W RMS.

                      Det eneste som er litt synd er at de har blitt litt "dyre" etterhvert, men er fortsatt latterlig billige relativt sett.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by GENEXXA
                        Er vell bare å la den stå og tørke et varmt sted i ei ukes tid?
                        Eller prøv i stekovn på 60-100grader. Er vell ikke mange her som sitter på det fasit svaret :P
                        He he he he he, det var det tydeligvis ikke på nettet heller, men blir nok og tømme dem og la dem stå ei stund, noen på jobben bare nevnte at det ikke måtte bli for fuktig ellers råtnet det

                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Jeg bor 30 min fra deg og har W3-1364SA i bruksbilen fra 200hz og opp. Delt 24dB/okt (om man kan legge sammen 12dB i spiller + 12dB i forsterker sånn uten videre). Du kan godt høre når du vil, for å se om TB er noe for deg.

                        Syns de låter uanstrengt og behagelig, og kan spille temmelig høyt før de "hyler". De har for sikkerhets skyld 175W RMS til rådighet pr. stykk, så de lider ingen sultenød - og de tåler åpenbart sinnsykt mye for å være spesifisert til 12W RMS.

                        Det eneste som er litt synd er at de har blitt litt "dyre" etterhvert, men er fortsatt latterlig billige relativt sett.
                        greit og få hørt en dag, har ikke vært borti tb ennå, men har hørt sykt mye godt om dem, bare og si i fra en gang
                        Remi Lilleng

                        Comment


                        • #13
                          Jeg gidder ikke si fra, du får helle melde deg når det passer deg. Bilen er enten hjemme eller med meg, lizzzm. Dama har termin, eh... i dag (!), så mulig jeg blir litt utilgjengelig i nær fremtid, da... Ha'kke skjedd noe enda, men man må vel regne med at det kommer en sneip snart, for å si det sånn.

                          Sender deg nummeret mitt på PM. Selv om jeg lurer på om jeg har gjort det før ifm bilen.

                          Comment


                          • #14
                            How to Dry a Coconut Shell

                            1

                            Place the nail in one of the three indentations on the outside of the coconut. Use the hammer to drive the nail into the coconut. Drain the coconut milk into a glass for drinking or discard.
                            2

                            Place the coconut on a stable surface and use the hacksaw to cut the coconut in half.
                            3

                            Use the butter knife to score the white coconut meat into sections that are approximately one inch wide. The cuts should go all the way to the shell.
                            4

                            Use the back of a heavy spoon to push the coconut meat away from the shell. Turn the spoon upside down and place the edge between the coconut meat and the shell. Push on the spoon, and the coconut meat will separate easily from the shell in pieces. Use the spoon to scrape all remaining coconut meat from the shell.
                            5

                            Place the shell so the inside faces up in an area such as a counter or window with adequate ventilation. The shell should be completely dry in about a week.


                            Read more: How to Dry a Coconut Shell | eHow.com http://www.ehow.com/how_5598689_dry-...#ixzz1bLfnXD3V
                            easy peasy
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15
                              "How to dry a coconut shell", faktisk. Det lages "how to's" for ALT nå for tiden!

                              *googling*

                              http://www.wikihow.com/Be-a-Cute-Genius

                              WTF. Jeg hadde rett! (Noen bør lage en "how to be yourself").

                              Comment

                              Working...
                              X