Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til "shallow" SQ subwoofer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til "shallow" SQ subwoofer.

    PLanlegger et annlegg i bil, og i den forbindelse tenkte jeg meg en liten basskasse i bagasjerommet. Men vil gjerne at den skal ta minst mulig plass.
    Lurte derfor på om noen har gode forslag til en shallow subwoofer i 8" eller 10" (kanskje 12") som spiller med god lyd. Trenger ikke være mye bass, men det må høres bra ut. Aller helst ikke høres noe særlig i det hele tatt.. Bare være der som en del av lyden som ikke stikker seg ut...
    Bilen er en sedan, men med mulighet for å åpne armlenet i baksetet for fri tilgang til bagasjerom.

    Hvordan fungerer feks earthquake sine sws subwoofere til det formålet? Evt andre subber som gir bedre lyd? Helst til en levelig pris (under 5000kr)

  • #2
    Har et brukt forslag, en sikkelig sq sub, til en meget levelig pris. med monterings dybde på 7,4cm. lettdreven (følsomhet 92db) men det er ikke en sub som trykker noe voldsomt, men det var du vel heller ikke ute etter. skal fungere greit i lukket kasse fra 23L og oppover evntuelt i noe større bassreflex
    Morel elate 10, kan bli din for 1200kr hvilket er halv pris.
    det er skrevet en del om det her på forumet så er bare å bruke søkefunksjonen om du vil vite mer om det og andres erfaringer
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

    Comment


    • #3
      NOen som har fler erfaringer å dele?

      Ser at både rockford, earthquake, polk, pioneer og fler lager shallowmount subber.
      Skal i en relativt liten kasse, som ikke skal ta mye plass i bagasjen. Så den må spille bra med bass uten å kreve for stor kasse.

      Jeg skal ha sepparate midbasser i bilen, så subben må kunne spiller bass, men vil at det skal være musikk, ikke bare "dunk dunk"
      Trenger ikke allverdens med trykk. Men trenger god lyd.

      Comment


      • #4
        Ikke så lett med "shallow" og "SQ" i samme element om man samtidig vil ha akseptabelt trøkk OG liten kasse.

        Men en som har fått fryktelig gode kritikker er denne: http://stereointegrity.com/index.php?id=47

        Comment


        • #5
          Da må den med i beregningen også.. Var innom en bilstereobutikk i kongsberg idag, som anbefalte shallow elementene til kenwood.
          Tydeligvis mye utvalg hvertfall.

          Får heller prøve å få en demo av diverse ting, så jeg kan begynne å hvertfall eliminere noen alternativer.

          Comment


          • #6
            Prøv å spore opp en pioneer odr 10". Den bør kunne finnes brukt til rundt 5k... Bedre bass finner du ikke, som skal ta lien dybde og låte BRA!
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Er det et eldre produkt fra pioneer? Prøvde å søke på pioneer sine side etter utgåtte produkter, men fant ikke noen sub med et slikt eller liknenden navn.

              Er for øvrig at årets flate subber fra pioneer har fått eisa prisen...

              Comment


              • #8
                Nå begynner det å bli en stund siden jeg hørte en "standard" Pioneer-sub, men lydmessig var det ikke særlig fantastisk tidligere i alle fall.

                ODR er så klart en helt annen historie.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jørgen

                  Den så meget interessant ut

                  Comment

                  Working...
                  X