Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg facia adapter kit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg facia adapter kit ?

    Hmm, sitter her og lurer litt.. Jeg kjøpte meg 2-din spiller her om dagen, og fikk satt den i bilen i går.. Men det var ikke med noe stålramme til spilleren (Clarion). Uansett så syntes jeg det var alt for stor plass rundt spilleren. Jeg "nekter" å tro at den blir sittende fast bare ved bruk av en tynn stålramme..?

    Jeg legger med noen bilder til dashen, så kan de som kanskje har montert 2-din i en sånn bil før, svare meg på hva jeg trenger. Bilen er en Renault Laguna II (2001-2005)







    Er et sånt kit jeg lurer på om jeg må ha: Bilstereosenteret
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

  • #2
    Jeg er litt usikker. Men det settet du linket til tror jeg er kun til biler som orginalt er levert med 2-DIN. Tror ikke du skal trenge pynteramme eller noe annet for å sette 2-DIN i din bil. Hvis det er likt som på bildene dine.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Dobbel-DIN i Laguna II

      Har sånn bil sjæl, og monterte inn en Alpine iXA-W407BT der i våres.
      (Jeg har faktisk også både automatkasse og rattet på gærne sida! :P)

      Når du fjerner originalradioen, visittkortlomma (eller hva annet som måtte sitte der), og skillelisten,
      sitter du igjen med et høl som er 10 mm høyere enn det som kan defineres som dobbel-DIN.
      Det går an å døtte mansjetten som følger med en dobbel-DIN spiller, men du må putte på hard skumgummi på toppen og bunnen.

      En bedre løsning ville vel være å skaffe en mansjett som er skreddersydd for bilen.
      Modellen CT23RT01A fra det britiske selskapet Connects2 har jeg sjøl brukt, og sitter støtt så lenge man ikke har for mye ledningsspaghetti rett bak spilleren.

      Den fascia-rammen som følger med i det settet er ikke påkrevd å bruke, og jeg bruker heller ikke den, da spilleren min har en egen slik ramme, som jeg fikk til å sitte bedre på.
      Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
      Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

      Comment


      • #4
        Originally posted by costeau View Post
        Har sånn bil sjæl, og monterte inn en Alpine iXA-W407BT der i våres.
        (Jeg har faktisk også både automatkasse og rattet på gærne sida! :P)

        Når du fjerner originalradioen, visittkortlomma (eller hva annet som måtte sitte der), og skillelisten,
        sitter du igjen med et høl som er 10 mm høyere enn det som kan defineres som dobbel-DIN.
        Det går an å døtte mansjetten som følger med en dobbel-DIN spiller, men du må putte på hard skumgummi på toppen og bunnen.

        En bedre løsning ville vel være å skaffe en mansjett som er skreddersydd for bilen.
        Modellen CT23RT01A fra det britiske selskapet Connects2 har jeg sjøl brukt, og sitter støtt så lenge man ikke har for mye ledningsspaghetti rett bak spilleren.

        Den fascia-rammen som følger med i det settet er ikke påkrevd å bruke, og jeg bruker heller ikke den, da spilleren min har en egen slik ramme, som jeg fikk til å sitte bedre på.

        Så det jeg mangler, er rett og slett de gummi-greiene som skal sitte over og under spilleren? Høres "jalla" ut den ordningen der, men okey.. Sendte mail med et av de firmaene som selger det settet du nevner, og de sa at jeg ikke trengte et sånt sett, og at det var bare å sette spilleren rett i bilen. Vel, det var feil..

        Men jeg må vel bestille et sånt sett da, takk for svar =)
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

        Comment


        • #5
          Originally posted by aFFekak View Post
          Så det jeg mangler, er rett og slett de gummi-greiene som skal sitte over og under spilleren? Høres "jalla" ut den ordningen der, men okey.. Sendte mail med et av de firmaene som selger det settet du nevner, og de sa at jeg ikke trengte et sånt sett, og at det var bare å sette spilleren rett i bilen. Vel, det var feil..
          Bare skumgummiplater og spillerens egen mansjett er hva jeg ville kalt en jalla løsning.
          Men det settet til Connects2 er derimiot noe bedre, da det i tillegg til skumgummiplatene inneholder en mansjett som er tilpasset åpningen i Lagunaen, og dermed kompenserer for høydeforskjellen (ca. 10 mm) mellom den åpningen og det man kan kalle ekte dobbel-DIN. Mansjetten skal altså brukes i stedet for den som følger med spilleren din.
          Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
          Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

          Comment


          • #6
            Originally posted by costeau View Post
            Bare skumgummiplater og spillerens egen mansjett er hva jeg ville kalt en jalla løsning.
            Men det settet til Connects2 er derimiot noe bedre, da det i tillegg til skumgummiplatene inneholder en mansjett som er tilpasset åpningen i Lagunaen, og dermed kompenserer for høydeforskjellen (ca. 10 mm) mellom den åpningen og det man kan kalle ekte dobbel-DIN. Mansjetten skal altså brukes i stedet for den som følger med spilleren din.

            Se der ja, det la jeg ikke merke til! Men da blir det straks mye bedre vil jeg tro =)

            Igjen, takk for svar!
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment

            Working...
            X