Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm. om kassebygging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm. om kassebygging

    Hei!

    Jeg har en kompis som skal lage seg en billig kasse med 2stk 8". Kassen han skal lage, skal egentlig ha 2 stk. 3" bassrør på 15cm. Etter som at et slikt rør er så vanvittig dyrt(i forhold til budsjettet), så er spørsmålet om han kan lage seg en rektangulær port som da er20cm * 8,85cm, men fortsatt 15cm dyp? Noen som har forslag/ideer til billige løsninger?

    Mvh Asle
    Dynabel | Alpine

  • #2
    Nei, det går ikke. En slotport på 20 x 8,85 må være 30 cm for å gi tilsvarende tuningsfrekvens. Dybde på kassa?
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Planen er å sette porten i siden på kassen. Bredden på kassa er 60cm. Stemmer det at 2 x 3" rør tilsvarer ca. 88,3125cm2? Kan jeg da lage den rektangulære porten på 20cm(H) x 4,4cm(D) x 30cm(B).

      Det totale volumet skal være 60liter. Planen var da å bygge kassa med indre mål: 60cmx32x32.
      Dynabel | Alpine

      Comment


      • #4
        Originally posted by Homlesnurr View Post
        Stemmer det at 2 x 3" rør tilsvarer ca. 88,3125cm2?
        Ja, i areal.

        Originally posted by Homlesnurr View Post
        Kan jeg da lage den rektangulære porten på 20cm(H) x 4,4cm(D) x 30cm(B).
        Jeg er ikke helt med, mener du 30 cm DYP kanskje? Altså inn i kassa? Uansett tilsvarer ikke det 2 stk 3" porter.

        20 x 6 cm åpning, 17,5 cm lang tilsvarer 2 stk 3"
        10 x 10 cm åpning, 15 cm lang tilsvarer 2 stk 3"

        Dette er i følge winISD, jeg skjønner ikke helt selv hvorfor et gitt areal på en slotport ikke krever samme lengde som tilsvarende aeroport.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Takker for svar!

          Da blir det nok en port med 20 x 6 cm åpning, som er 17,5 cm lang.
          Dynabel | Alpine

          Comment

          Working...
          X