Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med lyd utenfor bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med lyd utenfor bilen

    Hei

    Jeg har en 2008 mod Suzuki Swift som jeg har montert nye høyttalere i, FOCAL IS165 Integration.
    Kjøpte disse pga. Lettvint montering uten eksterne delefilter. (Diskantene har en liten motstand loddet i seg)

    Jeg plages veldig av at musikken er minst like høy på utsiden av bilen som på innsiden,dørene er dempet med et lag STP og et lag 4mm splen.

    Kan det være at mangelen på delefilter gjør at 6,5 i døren spiller for mye av de høye tonene? At disse slipper gjennom dempingen på en måte?

    Eventuelt andre ting som kan gjøres for å dempe lyden på utsiden av bilen?

  • #2
    Har du dempet heile dørene? Innvendig eller kun inner blekket?
    Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
    Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

    Comment


    • #3
      Det er kun dørene som er dempet, dørblekket med et lag stp og 1 lag 4mm splen, innsiden av døren bak trekket er det lagt 1 lag stp der det lar seg gjøre. Over huller ol.

      Er forsåvidt greit at det kommer litt dunk, dunk lyder fra bassen ved litt høyere volumer, men selve musikken/stemmer/gitarer slipper ut selv ved lavt volum, Visst jeg har volumet på 5 av 35 som min spiller har(Alpine IDA-X200) så høres det ut som jeg har full gass på lyden fra utsiden.

      Kanskje litt dårlig forklart, men det virker som det kommer alt for mye informasjon fra høyere opp i registeret til bassmellomtonen, at denne virker som en slags fulltone?

      Comment


      • #4
        Er du så flau over musikksmaken din at du vil at ingen skal høre den? xD

        Comment

        Working...
        X