Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av SUB i varebil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av SUB i varebil...

    Har en Rockford Fosgate P3L-S12 som jeg har plassert bak i bilen opp mot høyre bakvegg og spiller mot venstre bakvegg. Grunn til dette er at her var det enklest og montere den fast.

    Bilen er en VW Touran.

    SUB er ny og kanskje spilt 4 timer, regner med den mjukner mer til etter hvert. Poenget mitt er at jeg syns det mangler litt, og at det har noe med plassering å gjøre.

    Jeg har snudd fasen fordi da hører jeg litt mer av sub-en, men er egentlig det korrekt? at sub skal spille i motfase til musikken i frontsettet???

    Uansett, finnes det noen med erfaring eller sterke meninger når det kommer til sub plassering i varebil !?
    Last edited by ullaen; 08-09-2011, 11:34.
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Volkswagen Touran Exclusive 09,
    Pioneer avic F20BT, JL Audio C5-650
    Mosconi - AS100.4, Rockford Fosgate P3L-S12

  • #2
    Er vel ikke så mange fasitsvar på det du spør om. En tommelfinger regel er vel at subben somregel fungerer best i en ende/hjørne av "rommet" men du må nesten bare teste ut litt ulike plasseringer for å se hva som fungerer best.

    Når det gjelder fase/motfase så kan dette endre seg med plassering av sub, delefilterjustering etc. Det er hverken feil eller riktig å sette den i motfase, dette må også testes og se hva som fungerer best.

    Beklager jeg ikke kan gi noe bedre svar, men når det gjelder akustikk i bil så er det så mange variabler som teller inn at å gi absolutte fasitsvar er helt ummulig

    Uansett, jeg ville ventet med å gjøre for mye jobb ut av dette til subben er sikkelig innspillt. Endel subber endrer seg enormt etter innspilling.

    Comment


    • #3
      Takk for svar...
      Men da har jeg den ihvertfall i ende/hjørne av rommet så får jeg bare vente til den er innspilt
      ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
      Volkswagen Touran Exclusive 09,
      Pioneer avic F20BT, JL Audio C5-650
      Mosconi - AS100.4, Rockford Fosgate P3L-S12

      Comment


      • #4
        Er klar over det....Har dempet framdører og gulv bak i varehus....
        Begynner og bli bra, tenker jeg la det være som det er nå....Sub har det blitt mer liv i, trengte bare noe titalls spilletimer. Fasen har jeg snudd til normalen igjen, hører da at front og bass smelter mer sammen
        Last edited by ullaen; 20-09-2011, 23:14.
        ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
        Volkswagen Touran Exclusive 09,
        Pioneer avic F20BT, JL Audio C5-650
        Mosconi - AS100.4, Rockford Fosgate P3L-S12

        Comment


        • #5
          Leste på et at tråder om touran her at de anbefalte å montere bassen i et av romma der man beina i en 5 seter, skal visst være god plass der, evt montere den i skilleveggen med elementet mot kupeén...

          Comment


          • #6
            Originally posted by LEBA View Post
            Leste på et at tråder om touran her at de anbefalte å montere bassen i et av romma der man beina i en 5 seter, skal visst være god plass der, evt montere den i skilleveggen med elementet mot kupeén...
            Bass midt i en varebil funker aldri bra. Sett bassen så langt bak i bilen som mulig. Gjerne spillende bakover. Jeg har hatt to Touran og prøvd mye forskjellig i dem.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
              Bass midt i en varebil funker aldri bra. Sett bassen så langt bak i bilen som mulig. Gjerne spillende bakover. Jeg har hatt to Touran og prøvd mye forskjellig i dem.
              Sant det der, bass midt i noen bil funker faktisk ikke særlig bra. Bass foran, derimot, funker like godt som bak! Der det er mulig...

              Comment

              Working...
              X