Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte element i original subkasse Audi A4? Eller bygge nytt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte element i original subkasse Audi A4? Eller bygge nytt..

    Er det noen som har prøvd å bytte element i den originale subkassen som er i Audi A4 B6/B7 Avant?
    Målte nettop kassen med litersmål og vann (kassen er demontert fra bilen) og den rommer 11 liter.

    Tenkte litt på å sett inn en Ground Zero GZNW 6,5" Nuclear Powergnome i den originale kassen.

    Har også sett litt på Focal BUS20 og Ground Zero GZUB 800ACT. Tror ikke jeg får plass til 10" versjonene av disse.

    Eventuelt bygge en helt ny kasse i tre, og putte baki. Da får jeg rundt 14-15 liter innvendig volum. Og finne en god 8" å sette inn.

    Jeg er ikke ute etter å få speil og ruter til å vibrere, bare få den ekstra gode tighte bassen.
    Skal bytte ut resten av høyttalerene med Morel Hybrid Ovation 6, forsterkere er Phoenix Gold ZX-450 og ZX-500.

    Det enkleste vil være å bare bytte ut den originale 6,5" subben med en ny kraftigere i original kasse. Eller putte en aktiv slimsub inni der hvor den originale subben står. Hvordan er egentlig de slimsubbene?

    Noen som har noen erfaringer å dele angående dette?

    MVH
    Torstein

  • #2
    Hva med tang band 8"ern?
    Miniboom har god erfaring med de. Og mange har god erfaring med lillebroren (6.5").
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Er det EQ i originalforsterkeren? Sitter EQ i tilfelle i spilleren eller i forsterkeren?
      Ville funnet ut det først, hvis ikke risikerer du å få ukjente mengder EQ og derfor en helt uforutsigbar frekvenskurve...

      Comment


      • #4
        Godt spørsmål....det må jeg undersøke. Var det bare et godt tips, eller har det betydning for hvilket oppsett jeg bør gå for?

        Comment


        • #5
          Den plastkassen er alt annet enn optimal for å få god lyd. Det er en god del plass bak panelet der så ville absolutt brukt litt tid på å få en skikkelig kasse i tre eller glassfiber bak der. Eller så er jo reservehjulsbrønnen veldig stor i denne bilen, spesielt hvis du bare hiver ut det plastpanelet som ligger oppi der, det tar sykt mye unødvendig plass!
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #6
            Den sitter bak bekledningen baki bagasjen på h.side du kan se den ved å åpne luken som er der

            Og som andre har nevnt, bygg nytt får mere glede av det, kassen er rimelig stiv, men den er i plastikk og forsterkeren som sitter der er heller ikke mye å skryte av

            Comment

            Working...
            X