Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av diskanter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av diskanter.

    Hei!
    Jeg har et frontsett som er: Dls Ultimate UP5i frontsett.
    Link: http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_584
    Som sitter i en renault megane stv.
    Lurer på om det hadde vært lurt og felt inn diskantene i a stolpen eller i speil huset, for og få de vinklet mere mot meg når jeg sitter i bilen og/eller litt høyere opp.
    Pr.dags dato sitter de montert der orginal diskantene stod, vinklet mot front ruta.
    Og om noen har noen erfaring med om dette forbedrer lydbildet?
    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

  • #2
    Min erfaring tilsier at man bør ha de så langt frem og ut mot sidene som mulig. Vinklingen kan jeg ikke si at jeg merker mye forskjell på, diskanter sprer ganske mye uansett. Men det kan være en idee å prøve å treffe ett sted i taket litt på baksiden av midt mellom forsetene.

    Comment


    • #3
      Takk for svar
      Tror jeg skal se om jeg finner den dobbeltsidige tapen jeg kjøpte for en stund siden og teste ut tipset ditt
      og kansje plastelinaen til kidsa, da får jeg testa litt med litt forskjelig vinkling på diskantene også.
      Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

      Comment


      • #4
        Originally posted by magnar View Post
        Takk for svar
        Tror jeg skal se om jeg finner den dobbeltsidige tapen jeg kjøpte for en stund siden og teste ut tipset ditt
        og kansje plastelinaen til kidsa, da får jeg testa litt med litt forskjelig vinkling på diskantene også.
        Liker den kidsa kan se pappa leke litt
        Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
        Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

        Comment


        • #5
          Hei igjen

          Siden sist har jeg fått testa forskjellige plasseringer og vinkler på diskantene. Pluss leket meg med plastelinaen hehe

          Trodde ikke det skule ha så mye og si på lydbildet som det gjorde.
          Fant ut som trustno1 skriver her at langt frem og ut mot siden er viktig.
          også vinklingene på diskantene synes jeg hadde endel og si på lydkvaliteten.


          Så det jeg lurer på om noen har tips til hvordan bygge en slags kasse/holder til og montere i/på A stolpen
          Eller på dashbordet som ikke ser for stygt ut?
          Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

          Comment


          • #6
            Ok takk for tips
            Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

            Comment

            Working...
            X