Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD-spiller spytter ut plater, og husker ikke innstillinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD-spiller spytter ut plater, og husker ikke innstillinger

    Heisann

    Lenge siden sist jeg var innom her, så får prøve å ta det igjen.

    Jeg kjøpte ny spiller for å ha i bilen til gamlingen (04 Alfa 156), og monterte den. Spilleren heter Alpine CDE 120RR, og den fungerer meget bra.

    Men, så er det 2 problemer:
    1: Når man starter opp bilen så starter spilleren opp, spytter ut platen, og slår seg av. For å slå den på så må man enten A) Sette inn cdplate igjen, eller B)Slå spilleren på via source. Problemer virker ikke så stort, men kan bidra til et irritasjonsmoment.
    2: Spilleren har ikke minne. Hverken volum, eller lydjusteringer huskes etter at man har slått av spilleren.
    Sistnevnte er et kjent problem mener jeg å huske, bare at jeg ikke husker hvordan dette skal gjøres.

    Kan disse problemene ha noe med hverandre å gjøre og hva er problemet?

    Hans

    Edit1: På isokontakten kan både gul (Battery 15A) og rød (ACC) byttes om på, ACC har 2 innganger. Kan man bytte om på disse og få konstantstrøm på spilleren?

    Edit2: Saken er løst, byttet om på rød og gul, og da ble alt ordnet. I bilstereobransjen så må man bare prøve seg fram
    Last edited by Han5y; 13-08-2011, 00:52.

  • #2
    Er nokre biltyper der ein må bytte om på gul og rød ledning. Er iallefall sånn på vw.
    Da er det nok sånn på Alfa og. Er greit å vite.

    Comment


    • #3
      Ja, nyttig lærdom videre i livet :-)

      Comment

      Working...
      X