Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra bass Bmw E46 coupe?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra bass Bmw E46 coupe?!

    Noen som har noen gode tips til dette? Kjører pr dags dato 2x12 Seas Lotus i lukket kasse mot seterygg/skiposeåpning. Kassen har en "krage" rundt slik at den tetter mot ryggen for å få mest mulig lyd inn i kabinen. Kassen er laget av Dag Johansen her på forumet for å passe disse subene best mulig.
    Men alikevel er jeg langt fra fornøyd med dette

    Tenker evt på mulighet for bandpass med port i skiposeåpningen..? Og hvilke(t) element som kan egne seg? Er ute etter Sql lyd...

  • #2
    Får jo vesentlig mer lyd inn i kupeen med båndpass kasse.

    Med elementene du har:

    Frontkammer - 40 L
    Bakkammer - 50 L
    Tuning - 50 Hz
    Port - 4" med 16,5 cm lengde

    Dette simulerer greit, pondus "helt ned". Men det trengs sannsynligvis eq, har du det?

    Jeg tar uansett ikke ansvar hvis det låter dritt.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Kjører Dynabel 7501 blokka på disse. Stort batteri, kondis osv så har plenty me power og ennå litt til disse elementene.

      Er d kasse for begge subene? Har ikke annen eq enn prs-88II spilleren har..?

      Lurer litt på å bytte ut elementene og gå for bare en noe heftigere sub. Blir vel litt enklere med kassestørrelse da vil jeg tro...

      Comment


      • #4
        Det er for begge subbene ja. 16 band eq er nok.

        Spørsmålet hvor mye plass du kan avse til kasse.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Er DD audio 3512 noe som kan duge bra i bandpasskasse? Kassa jeg har nå er 100l, men har mulighet for litt større kasse...

          http://www.mamut.net/controls/shop/s...nabel&pid=6282

          Comment


          • #6
            Hva slags parametere skal du ha da? Plenty med info i linken Rx-8 la ut. DD 3512 ligger faktisk i modelldatabasen til winISD fra før av også.

            Jeg klarer ikke å simulere noe vettugd med DD 3512, enten gjør jeg det feil eller så egner den seg dårlig. I tillegg vil nok to stk SW300 vinne i både kvalitet og kvantitet (mine antagelser).
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • #7
              Godt spørsmål. Ja la merke til at det var litt avvik, så la inn elementet på nytt med oppdatert specs.

              Ved bruk av winISD er det Fs, vas og qts som er kritisk.
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

              Comment

              Working...
              X