Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilstereo prosjekt i volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bilstereo prosjekt i volvo

    Volvo 245glt 87, har mye forbedringspotensiale og kommer til og skrive det meste som bli gjort med bilen her framover

    Spiller: Pioneer Deh 6300sd

    Sub forsterker: Helix dark blue 1000.2

    6x9 forsterker: Rockford Fosgate Prime R150-2

    Frontsett: Alpine SPG-10C2 - 4"

    6x9: Jbl decade t595

    Subber: 2x LIB-1212

    Batteri: Foreløpig ett standar batteri, lurer på om det blir ett amg batteri fra biltema



    Blir og kjøpe ett nytt batteri ganske fort, trenger også nye strøm kabler, da det bare er lagt opp 25mm2 nå. Skal kjøpe 50mm2 fra lyd i bilen og oppgradere the big three samtidig. Etter det vurderer jeg og bygge meg ny kasse, noen forslag?


    Ett bilde av bilen


    MartinH
    Last edited by MartinH; 04-04-2012, 21:55.

  • #2
    Garantert en sikring som har gått.
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

    Comment


    • #3
      Du får koble subbene i 4 ohm og brukoble forsterkeren.

      Eg hadde gitt f i (6x9) høgtalere bak.
      Eg hadde heller kjøpt skikkelige høgtalere framme og kjøpt ein forsterker til dei

      Comment


      • #4
        Originally posted by todleif View Post
        Du får koble subbene i 4 ohm og brukoble forsterkeren.

        Eg hadde gitt f i (6x9) høgtalere bak.
        Eg hadde heller kjøpt skikkelige høgtalere framme og kjøpt ein forsterker til dei
        okay hvordan blir det og tilpasse høytalere i døren bak i 240en ?

        Comment


        • #5
          startet bilen isted så fungerte cdspilleren igjenn, jeg lot bilen stå og gå, og så slo cdspilleren seg av igjenn :S skjønner ikke noe jeg, er batteriet dårlig? lysene virker osv...

          Comment


          • #6
            Originally posted by MartinH View Post
            startet bilen isted så fungerte cdspilleren igjenn, jeg lot bilen stå og gå, og så slo cdspilleren seg av igjenn :S skjønner ikke noe jeg, er batteriet dårlig? lysene virker osv...
            He he... Velkommen til 240 verdenen og flotte sikringsbokser med "noen" sporadiske feil til tider

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nils View Post
              He he... Velkommen til 240 verdenen og flotte sikringsbokser med "noen" sporadiske feil til tider
              sikkringen er grei :S den spillte som vanlig igjenn isted, så slo den seg av igjenn, akkurat som om batteriet var tomt :P håper virkelig jeg får klarhet i dette

              Comment


              • #8
                Originally posted by MartinH View Post
                sikkringen er grei :S den spillte som vanlig igjenn isted, så slo den seg av igjenn, akkurat som om batteriet var tomt :P håper virkelig jeg får klarhet i dette
                Det jeg mente er selve sikringsbiksen ikke sikringen darlig kontakt å sånn her å der....

                Comment


                • #9
                  noe dårlig patent på dn sikkringsboksn til 240... prøv å snurr på sikkringene, eller så kan du kjøpe en egen sikkringsholder, å bruke dn til spillern
                  | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by young-b View Post
                    noe dårlig patent på dn sikkringsboksn til 240... prøv å snurr på sikkringene, eller så kan du kjøpe en egen sikkringsholder, å bruke dn til spillern
                    okay får vel prøve det da

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by young-b View Post
                      noe dårlig patent på dn sikkringsboksn til 240... prøv å snurr på sikkringene, eller så kan du kjøpe en egen sikkringsholder, å bruke dn til spillern
                      det var bare og snu på sikkringen! takk for hjelpen

                      Comment


                      • #12
                        Noen som kan ambefale meg et billig batteri? har ikke så mye penger men kommer sikkert til og mangle strøm når jeg kobler til subbene eller hadde det vært lurere av meg av sattse på og skaffe meg ny dynamo før batterier?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MartinH View Post
                          Da har jeg kjøpt meg en volvo 240glt stv 87... Og har begynt med bilstereon nå, det jeg har gjort er og satt inn spiller og dørhøytalere fram, kjøpt meg forsterker og bestillt subber og kasse. Ledninger osv er lagt bak til subbforsterkeren.

                          Forsterker: http://www.czt.no/catalog/product_in...de9ef8d84ab8f5

                          Frontsett: Alpine, skal se hva mere de heter.

                          Spiller: Pioneer, skal se mere hva den heter.

                          Subber: 2x http://lydibilen.no/subwoofer-12/lib-1212


                          Også har jeg et spørsmål ang subbene og forsterkeren, hvordan skal jeg koble det, er 2x4 ohm på subbene så lurer på om noen vet hvordan jeg skal få det til og bli 2ohm, eller er det noen som vet om forsterkeren er stabil i 2ohm stereo? står ikke noen om det så... ellers får jeg koble subbene i 4ohm ser ut som forsterkeren har nokk futt til det også

                          Skal kjøpe meg 6x9 eller prøve og få tilpasset dørhøytalere bak også ?
                          bestiller meg batteri nermere jul.. Kansje skifte dynamo, noen som vet hvordan de universal dynamoene (bosch) på biltema er? og har de noen som passer 240?

                          MartinH
                          ikke mulig og koble sammen bassene til og bli 2 ohm tilsammen, kun 1 eller 4.

                          og som du ser står det jo den er stail ned i 1 ohm i stereo så da takler den også 2 ohm
                          spiller: pioneer p88
                          front: Hertz MLK 165
                          sub: polk sr104 x2
                          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by petteraldo View Post
                            ikke mulig og koble sammen bassene til og bli 2 ohm tilsammen, kun 1 eller 4.

                            og som du ser står det jo den er stail ned i 1 ohm i stereo så da takler den også 2 ohm
                            så om jeg kobler en og en subb i stereo i 2 ohm så skal det går bra?

                            Comment


                            • #15
                              http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/El...rele/Dynamoer/

                              Comment

                              Working...
                              X