Announcement

Collapse
No announcement yet.

Samletråd dempematter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samletråd dempematter

    Hei folkens, etter å ha søkt litt på forumet har jeg funnet mye forskjellig angående dempematter. Derfor tenkte jeg at vi kunne prøve å lage en samletråd her. Litt info om de forskjellige merkene og hva man har testet selv og hva man kanskje ville gjort annerledes.

    Jeg ønsker å ha noe til ryddig tråd så da tenker jeg vi kan prøve oss på ett liknende oppsett som dette(det er selvfølgelig ingen regel, men er lettere for oss som vil:

    Merke/navn på produkt:
    Litt tekniske spesifikasjoner (enkle for alle å forstå):
    - Vekt:
    - Tykkelse:
    - Oppbygning:
    - Eventuelt annet: (Bulkpakke, dørkit, bagasjeromskit, høytalerkit) I tillegg er det dempematter ala Dynamat Extreme også har du Dynamat Dynaliner for eksempel, gjør forskjell på det.
    Din erfaring:
    -
    Fordeler:

    Ulemper:

    Pris, oppgitt størrelse og eventuellt omfang dette rakk:
    Evt en link:

    Jeg hadde satt veldig pris på om dere kunne gitt ett forsøk
    Og gjerne relevante produkter som fortsatt er i salg. Selvfølgelig, om du kan sammenligne med gamle som er gode så kan du gjerne legge med flere.


    Burde kanskje vært i tester og anbefalinger men flyttes på mods sitt behov. Jeg blir ikke sur, bare ikke slett
    Last edited by SpikeMan; 05-08-2011, 01:23.
    Mvh Michael
    ---------
    Volvo V40 Prosjekt

  • #2
    Tenkte jeg kunne begynne:

    Merke/navn på produkt: Silent Coat 2mm
    Litt tekniske spesifikasjoner (enkle for alle å forstå):
    - Vekt: 3.1kg/m²
    - Tykkelse: 2mm matte, .1 mm aluminium dekke
    - Oppbygning: Polymer, Butyl og Mastic
    Min erfaring:
    - Silent Coat 2mm er ett godt produkt. Det sitter godt, nesten litt for godt, demper passende og gjør vel det en dempematte skal. Legge til vekt på blekk for eksempel.

    Jeg opplever at SC gjør en god jobb, det stilnet blekket mitt men 2mm var kanskje litt tynt. Skulle nesten valgt 4mm, men det kostet mer pr kvm så da ble det 2mm for mitt behov. Og med så billig pris skader det ikke å legge to lag.

    Første dagen etterat jeg hang det inn i dørene opplevde jeg at det luktet litt asfalt i bilen, noe jeg ikke kunne skjønne helt da jeg mente at disse ikke var satt sammen av det? Lukta ble borte etter en times kjøring og jeg har ikke kjent noe siden, heller ikke etter å ha lagt mer matte. Noe som gjorde det enda rarere er at når du drar en matte ut av esken lukter det "nybil" av den.

    Fordeler:
    - Sitter godt
    - Legger til vekt
    - God pris
    - Lukter ikke(?)
    - Legger til vekt der den skal
    - Tåler varme (stått i sola i tre-fire dager uten problem)
    - Folien kutter ikke vekk fingertuppene dine, med mindre du skjærer i den da..
    - Små plater

    Ulemper:
    - Prisen får deg til å tenke litt
    - Veldig klissete kanter, alt hang sammen når jeg fikk det i eskene.
    - Små plater sammen, ikke store
    - Du blir veldig sort av den
    - SC logoen ligner på Sparco-logoen i følge en bekjent :P
    - Sitter kanskje litt for godt, med tanke på at man kan klare å legge den feill!

    Pris og eventuellt omfang dette rakk: 899 for 4m2, jeg kjøpte to pakker. Har hittil lagt tre lag på dørene foran, to på høyresiden bak i bilen og to lag i fotbrønnen på passasjer setet og jeg er sikker på at jeg fortsatt har en pakke igjen.
    Evt en link: Silent Coat 2mm Bulk

    Sammen med dette kjøpte jeg også Silent Coat Noise Isolator 8mm og 15mm. Kort sagt, de gjorde litt nytte men lignet fælt på liggeunderlag.. Andre kan eventullt skrive mer om denne om de har testet den bedre.. Har ikke fått testet den til sitt fulle enda så..
    Last edited by SpikeMan; 05-08-2011, 01:22.
    Mvh Michael
    ---------
    Volvo V40 Prosjekt

    Comment


    • #3
      Bortkastet da mener du?..
      Mvh Michael
      ---------
      Volvo V40 Prosjekt

      Comment


      • #4
        link til den andre tråden da ? og eventuelt klipp og lim inn dette

        Comment

        Working...
        X