Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel bf8501

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynabel bf8501

    Har 2 stk bf8501.vet at disse er 1ohm stabile men tror dere forsterkerene tåler og bli lastet ned til 0,25ohm??eller er det litt dumt og prøve dette??
    Last edited by Talaboy; 22-07-2011, 01:32.
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

  • #2
    Hvordan er strømforsyninga di? og hva er poenget med 0.25? Er for å burpe eller spille musikk?
    Om det er til 2-3sekundsburp så bør det være mulig ut ifra mine kalkulasjoner. Dessuten bør du ta inn faktoren hvordan impedansekurven din ser ut i kassa di.

    Si du burper på en frekvens som kassa di gjør at elementet øker i impedans på så går det an å laste forsterkeren lavere pga kassen gjør at impedansen i subbene øker (hvis jeg husker jonas sin teori riktig)
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Har ikke akkurat lekt med de forsterkerne, men mitt råd er uansett: skal du ned i de impedansene, så skal du vite hva du holder på med. Til musikk så hadde jeg ikke anbefalt det, til kortvarige burp med riktig bruk av volum på spilleren så bør det være mulig.

      Utdyp gjerne mer hva om hva formålet er, da blir det såpass mye enklere å gi rett råd.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Er bare ute ettet mer effekt.dette er til musikk bruk,skulle jeg bare brukt det til burp hadde jeg ikke spurt en gang siden jeg vet at det er mulig.men jeg får vel la det være,tørr ikke gamble med så dyre forsterkere.
        Lasse Bass Tala
        Proud to be LOUD!!!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Talaboy View Post
          Er bare ute ettet mer effekt.dette er til musikk bruk,skulle jeg bare brukt det til burp hadde jeg ikke spurt en gang siden jeg vet at det er mulig.men jeg får vel la det være,tørr ikke gamble med så dyre forsterkere.
          Hva i all verden skal du med så mye effekt til musikkbruk???

          Uansett når du skal bruke disse forsterkerne, så har de mer enn nok power i 4ohm. De har også langt mere kontroll, enn om de lastes langt ned.

          Husk å ha NOK STRØM!!!!!! Du MÅ ha flere batterier og dobbelt 50mm2 kabling, jording rett på batteribanken.

          Kjøres disse så de får underspenning, så har du ett par ganske dyre røykmaskiner og ingen garantidekning!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Strøm har jeg i hvertfall nok av sånn som det er nå.er aldri under 13volt selv om jeg spiller alt det klarer.Har 220amp dynamo og 10stk 70ah agm batterier og hvor mye 50mm2 det er i bilen tørr jeg ikke tenke på engang
            Lasse Bass Tala
            Proud to be LOUD!!!

            Comment

            Working...
            X