Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fra høy til lavnivå=mye støy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fra høy til lavnivå=mye støy

    Jeg har ikke noen linje ut på den orginale spilleren så da må jeg bruke adaptermetoden som gjør om høyttaler strøm til signalstrøm.
    Men når jeg skulle slå på spilleren kom den en litt høy ''summe'' lyd uten at motoren stod å gikk.
    Hva kommer det av?

  • #2
    Kva slags omformer har du?
    Korleis har du koblet denne?

    Comment


    • #3
      Den er kjøpt hos Bilxtra. Husker ikke hva slags merke det er.
      Har koblet ledningene som går ut av spilleren til høyttalerene inn på omformeren og da vidre inn på forsterkeren med vanlig signalkabel.

      Comment


      • #4
        Ingen som vet hva dette kommer av?
        Det gjelder en Peugeot 407SW. Veldig rart hvis det ikke skulle gå ann å bygge anlegg i denne bilen.

        Comment


        • #5
          Har du jorda omformeren?
          Kva står det i bruksanvisningen?

          Comment


          • #6
            Det fulgte ikke med noen bruksanvisning. Men ja den er jordet.
            Den er så enkel som +/- høyre og venstre inn i en liten boks også er det 2 vanlige signalkabler ut som skal til forsterkeren. Pluss da en liten ledning som skal jordes.

            Comment


            • #7
              Hvor er den lille kabelen koblet?
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                Den er koblet til jord i karosseriet. Jeg spurte hva den var til når jeg kjøpte den og fikk beskjed om at den var jording.
                Skjønner ikke hvorfor en sånn adapter trenger jord.

                Comment


                • #9
                  Signalet trenger jord, so det er jo naturligt at omfomeren trenger jord.

                  Prøv å jorde spiller, omformer og forsterker(e) på same plass

                  Comment


                  • #10
                    Så den orginale spilleren må ha jording på samme sted som forsterkeren og omformeren? Kan det være at det er dårlig jording på spilleren fra fabrikken?
                    Syns det høres rart ut at det skal forårsake signalstøy. I den gamle bilen hadde jeg aldri problemer med støy. Men det er jo ikke like mye elektronikk i en bil fra 94

                    Comment


                    • #11
                      Orginaljordinga i isokabelen til spilleren min var en ren vits.. så ja, skader absolutt ikke å oppgradere jordinga til spilleren.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment

                      Working...
                      X