Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dempe matter?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dempe matter?!

    Hei

    Satt å leita litt rundt om dempe "matter", ser fleste bruker Dynamat og noe extra greier opp på det igjen.

    Men funnet noe som hetter FatMat på Ebay, skulle visst verr like bra om ikke bedre enn Dynamat!

    Link: FatMat

    (oops! siden er litt merkelig så må bla til høyre på siden for å få info skikkelig opp )

    Hva tror folk om dette produktet? Verdt å prøve me tanke på pris?

    Og hvor mye dekker den rullen på 100 feet (ca. 33m?)

    Har en 2 dørt Polo 6n (med stoort soltak) så hvis noen kunne gjetta litt om hvor mye en sånn rull hadde dekka? Etter som jeg har lest, så vil jeg helst ha 2lag der det er plass til det


    Takker for svar
    Last edited by ThomasEK; 14-07-2011, 18:10.

  • #2
    http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index...&fromMainBar=1

    Sammendrag fra test på talkaudio:
    Results:

    FatMat
    Cons: Hard to cut, Messy, Smelly, Creases too easily.
    Pros: Looks shiny
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Var det en seriøs test?

      Comment


      • #4
        Når det gjelder arealet du trenger er det jo bare å hente frem målebånd og kalkulator. En dør er gjerne i underkant av 1kvm. Taket ditt er gjerne 2-3kvm osv osv. Så legger du sammen og konverterer til den måleenheten som er mest anvendelig. Jeg tør ihvertfall ikke tippe hvor mye du trenger for å dempe hele bilen din med to lag. Kanskje noen andre har erfaring nok til å si det!?
        never enough!

        Comment


        • #5
          Ok men lurte bare på om det hadde holdt med en rull eller om jeg burde hatt 2 i tilfelle.. Tar litt tid å få levert det og.

          Å kanskje et dumt spørsmål: Men trenger vel dempe matter selv om det er en liten Polo?

          Comment


          • #6
            du kan jo kjøpe via fatmat.com der har de en pakke på rundt 10 kvadrat men tror ikke de shipper til norge men kan sikkert bruke jetcarrier til det

            Comment


            • #7
              Små "konebiler" som Polo er gjerne ikke velsignet med mye dempemateriale fra fabrikk, så å spandere ekstra demping er lurt

              Det er også en god del jobb, så jeg ville gått for noe jeg var sikker på fungerte. Bare spør de som har forsøkt å spare penger med Biltemas asfaltmatter f.eks...

              Comment


              • #8
                Har lest mange omtaler på FatMat, og sett mange bilder ifra biler som har benyttet seg om dette... Alle sier jo at dempingen er bra osv. eneste negative de har kommentert er at du bør bruke hårføner eller mild varmepistol. I nødstilfelle så kunne du ligge de på varmekablene på f.eks. badet kvelden før du sko montere det.

                De har ikke nevnt vond lukt eller dårlig å kutte i. På monterings videoen, så så det forsåvidt enkelt nok ut å kutte + forme de til. Men tviler ikke på at det er tidkrevende nei...

                Men noen så vet om bra priser på dynamat? å evt. om 10kvm er nok for å prøve 2lag på nesten hele bilen - (minus) under dashbord.

                Comment


                • #9
                  Bruk søkefunksjonene. Dempematter er hyppig diskutert her inne.


                  Vi selger 4m2 Silent Coat for 899,-. Matte solgt i flere 1000 kvadratmeter og med kun positive tilbakemeldinger.

                  Her finner du alt du trenger, og litt til
                  http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_83_365
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Gå for de Pål selger. Billig og bra.

                    Comment


                    • #11
                      Silent Coat virker som gode dempe matter, bestilte i forje uke og fikk de på mandag. Har dempet endel av bilen, men gjenstår enda en del, men hittil fornøyd, anbefales
                      Joachim

                      Comment

                      Working...
                      X