Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6.. 2000 mod (muligens 99..), bytte ut spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A6.. 2000 mod (muligens 99..), bytte ut spiller

    Hei.
    Tror jeg har spurt om dette en gang før også..
    Men har en venn som har en Audi A6, 2000mod.

    Men saken er den at han vil bytte ut den ustabile spilleren i bilen, og jeg har endelig fått tak i verktøy for å få ut original spilleren.
    Hadde den i ut istad så jeg fikk tatt noen bilder som jeg skal legge ut her.
    Aner ikke om det er forsterker i bilen, eller om det kun er spilleren som har innebygd forsterker.
    Men ut fra koblingsskjema så kan kan det virke som om det er en forsterker et eller annet sted i bilen.
    Men dere som har mer peiling får hjelpe til med dette

    Trenger også litt hjelp med å finne rett feste ramme/braketter og kabelsett..
    Helst fra ebay da det pleier å være en god del billigere der









    Last edited by Ja9; 06-07-2011, 22:27.

  • #2
    På min tidligere Audi A4 2000 modell med samme orginal anlegg så byttet eg kun ut cd spiller, kobla den brune og en av de svarte kablene i adapteret ein fikk med spilleren, så var det tut og kjør.

    Comment


    • #3
      Ser ikke noen av bildene dine nå, men uansett hvis det er ett halv aktivt system så sitter forsterkeren i basskassen som sitter på h.side bak, dette er forsterker til sub og høyttalere i bakdører, åpne dekselet på h siden å titt inn Er det hel aktivt vil du finne forserker på v side baki, åpne deksel og titt her finnes også tv tuner og eventuelle andre ekstra utstyr til anlegget.

      Så bildene nå, det ser nesten ut som at det er halv aktivt med sub og forsterker på h.side bak, men det kan også være bare høyttalere forran, men tviler veldig på det.
      Last edited by Nils; 07-07-2011, 11:59.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Sunvang View Post
        På min tidligere Audi A4 2000 modell med samme orginal anlegg så byttet eg kun ut cd spiller, kobla den brune og en av de svarte kablene i adapteret ein fikk med spilleren, så var det tut og kjør.
        Hmmm.... informativt... eller ikke.

        Comment


        • #5
          Informativt? Hvordan skal ein forklare bedre?

          Tok ut orginal cd spiller, strekte kabler for strøm ifra batteri og bak til bagasjerom, strekte signal kabel bak til bagsjerom, koblet på forsterker til basskasse, satte inn cd spiller og koblet på den brune og den ene svarte klossen i adapteret eg fikk med cd spiller, trykker på play og lyd kommer ut av høytalere og basskasse i bagasjerom.

          Comment


          • #6
            Regner foresten den ene koblingen forran inn på cd spiller er til cd veksler om den har dette. Tviler på du trenger den når du alikevell skal bytte spiller.

            Comment


            • #7
              Takker for svar hittil!
              Har studert bildene jeg tok nøye, og kommet frem til at det høytalere foran, er koblet i spiller.
              Og høytalere bak er koblet via den andre koblinga bak spilleren, noe jeg da vil tro er et lav nivå signal til en forsterker
              Så da blir det vel altså et rear amplified system han har
              For i samme kontakta som bak høytalere er koblet, så sitter det ikke noe kabler i pinnene front høytalere.

              Så da tror jeg at jeg har funnet ut hva han trenger
              Og så vidt jeg vet så har han ikke cd-skifter (ellerså vet han ikke at han har det, hehe) og heller ikke noe mobil oppkobla mot spilleren.


              Så da trenger han vel et kabel sett som gjør om disse 2 ISO kontaktene og den brede audi kontakten til vanlig ISO
              Og evt antenne adapter (som jeg har sett det følger med på noen kit), og noe plast deler så det ser fint ut

              Stemmer ikke dette??

              Comment


              • #8
                Kan også nevne på at på min 97 Audi Cabriolet, så hadde høytalerne bak en egen forsterker festet på seg, altså en forsterker per høytaler bak, mens fram høytalerne ble drevet av cd spilleren.

                Comment


                • #9
                  Takker for hjelpa
                  Da har jeg tatt en sjangs og bestilt disse:
                  ISO kabel adapter:
                  http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...E:L:OC:US:1123

                  Fascia:
                  http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...E:L:OC:US:1123

                  Kjøpte ISO kabel uten hi/lo level adapter.. siden han muligens skal kjøpe min gamle spiller som har phono utganger
                  Ser dette riktig ut??
                  Totalt så kom det på nesten 175 kr, noe som er helt grei pris

                  Comment


                  • #10
                    Hei Ja9

                    Har du fått dette til å fungere?

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke fått testet dette enda, da han som skal ha det er på ferie
                      Men har mottatt begge delene, og det ser ganske riktig ut ifra koblingsskjemaet på original spilleren
                      Eneste jeg måtte gjøre var å koble remote fra kenwood spilleren inn i en annen kabel i koblinga jeg kjøpte.

                      Gir en ny oppdatering når han er hjemme fra ferie og dette har blitt montert

                      Comment


                      • #12
                        Da er alt montert
                        Det gikk veldig lett, det var bare å dytte plastfestene inn i hullene som ble på sidene etter original spilleren, og skru fast disse med medfølgende skruer (fulgte med 4, men fant bare 2 hull), og sette på resten av plast dekslene utenpå disse første festene.
                        Kablene passa rett inn i hverandre, men fargene stemte ikke helt (den røde kontakten som følger med settet, skulle ikke inn i den røde som gikk til original spilleren, men istedet i den svarte store).
                        Måtte også bytte om rød og gul kabel på spilleren, siden den resetta seg når tenninga ble slått av.

                        Eneste problemet som har oppstått, er at det kommer et knepp i høytalerne når man bytter radiokanal eller sang på cd..
                        Også bygger denne spilleren noe mer ut, så man får ikke lukka igjen dekslet foran spilleren, uten å ta av fronten.
                        Men dette lukker han aldri igjen uansett!

                        Og han trengte ikke antenne forsterker, da den tok inn omtrent alt av kanaler som er rundt her

                        Comment

                        Working...
                        X