Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skarp lyd i INFINITY KAPPA 50.9CS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarp lyd i INFINITY KAPPA 50.9CS

    Heihei, kjøpte nettopp et komponentsett av typen Infinity Kappa, vi hadde selv 6.5 av samme serie i russebilen, disse spillte utrolig høyt, skarpt og godt. Derav ble valget ganske enkelt da jeg selv skulle oppgradere litt.

    I bilen står det følgende :

    Headunit - Kenwood (veldig usikker på modell) Har 3 linjeutganger på 3V) her er et bilde om noen kan se hvilken modell det er.

    Forsterker som driver frontsettet er en JBL 4 kanals.

    Noen ting som er verd å merke seg, slik det er nå står alt av bassboost, supreme, roadsilencer osv av, alt av "ekstra utstyr står av".. delefilteret i spilleren står på 80 hz for frontsettet og på høytaler delefilteret står tweeter på 0 db. Spilleren har brente jordingsbaner og ene linjeutgangen (som ikke er i bruk) er jordet i spilleren for å slippe støy. Fungerer fint, men kan dette spille inn?

    Gjennom døra har midbass org kabler, mens tweeter har høytaler kabler fra europris. Delefiltre er montert bak i bilen, så er ca 5m kabel fra hver element. JBL forsterkeren står på flat, samtidig som jeg har stillt alt av delefilter på forsterkeren sånn ca rundt 80hz og skrudd opp level høyt på forsterker i frykt om at det er for lite kraft som fører til dette.

    Noen som har noen idee på hva jeg kan prøve som neste? Kan være forsterker eller spilleren som gjør dette? Er ikke kappa lyden jeg kjenner, er vondt å skru opp å høre musikk, den vrenger seg ikke men skjærere i ørene og er generelt lite behagelig.

    Takk for all hjelp

  • #2
    hvordan har du montert diskantene?
    riktig plassering av diskanter er viktig

    Comment


    • #3
      Ville tro at monteringen er det avgjørende punktet her ja.
      www.lydtrykk.no
      Facebook

      Comment


      • #4
        Er montert i dashen, men muligens vinkla veldig feil når jeg tenker meg om, er redd for at dem spiller rett opp i vinduet.

        Comment


        • #5
          Øhm, lekt meg litt rundt idag med forskjellige plasseringer, ikke litt fornøyd engang.. dessuten virker det som om det er WF som spiller skrapt og jævelig ikke tweeter.. hmm, noen ideer?

          Comment


          • #6
            Jeg deler faktisk din erfaring her - Kappa 50.9cs spiller bare rett og slett ræva dårlig.

            Jeg prøvde også en masse plasseringer av diskant da jeg hadde settet, både med passiv og aktiv deling - Men endte opp med å konklusjonen at både woofer og tweeter bare ganske enkelt var elendige. Stygge peaks på enkelte områder, og uforklarlige dips på andre områder.

            Testet også disse elementene med med en RTA utenfor bilen og opplevde akkuratt samme resultat, så jeg tror ikke det har så mye med plassering å gjøre som gjengen oppforbi skal ha det til..

            Comment


            • #7
              Høres jo bare fælt ut, forventa kappa lyd når jeg kjøpte kappa jeg
              Storebroren på 6 1/2 spiller jo bare helt fantastisk.. høyt, klart og rent.. rett og slett nydelig.. forstår meg ikke helt på dette.. men skal nå prøve litt til før eg gir opp..

              Skal teste med annen spiller og forsterker samt leke litt med oppsett av midbass og demping..

              Comment

              Working...
              X