Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da er tiden kommet for sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da er tiden kommet for sub

    Jeg fikk ei kasse med to 10" subber i og forsterker montert bak på kassa. I tillegg fulgte alt av kabler med.
    Saken er den at spilleren min har en egen sub utgang, og all fornuft tilsier vel at jeg skal koble subbene til den.
    Men, på hovedforsterkeren min har jeg en PRE OUT utgang, og i.o.m at det er rimelig stappfullt med kabler allerede under lister og der det ellers måtte være plass tenkte jeg at kanskje dette kasn funke.
    Begge deler vil nok prøves uansett.

    På forsterkeren som er festet til subkassa er det tre strømkoblinger. Ground, + og den tredje må vel da være fjernkontrollen...
    Kablene er batraktelig tynnere enn de jeg har koblet opp hovedforsterkeren med...

    Kan jeg koble disse tre rett på festene på hovedforsterkeren?

    Er det noen som har noen formening om hvordan det vil høres ut om jeg benytter PRE OUT?

    Forøvrig, mest for moro skyldm tok jeg ut de to 10 cm infinityene jeg hadde under dashen og skrudde dem fast i solskjermen, der kom de virkelig til sin rett, men det er klart, noe snålt ser det ut. Vurderer et par JBL 4x6 uten delefilter som jeg vil feste så høyt oppe på skjermen jeg kommer for så å kutte av nedre del p.g.a sikten. Eller kanskje jeg kommer til fornuft og dropper hele greia:-)

    Ellers har jeg skiftet ut komponentanlegget til et Alpine SPX-13PRO komponentanlegg som jeg er fantastisk fornøyd med. Jeg monterte diskantene i dørene, ga kjempelyd.

    Ellers ønsker jeg tips fra andre som har montert høyttalere i solskjermene(hvis det finnes flere av oss), og evnt. tips både når det gjelder montering og merke.

    På forhånd TAKK:-)

  • #2
    Flyttes til riktig kategori??
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      regner nesten med du ikek har så veldig peil, utifra det solskjermtullet. drit i den ideen der, synes du det låt bra er det noe feil med hørselen din. bør bryke sub ut på spilleren da du har mulig til og kunne justere noe fra soilleren
      spiller: pioneer p88
      front: Hertz MLK 165
      sub: polk sr104 x2
      forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

      Comment


      • #4
        Jeg ser ikke noe problem med å bruke PRE OUT, så lenge du har tilstrekkelig justeringsmuligheter på subforsterkeren din. Du må iallefall ha: lowpass filter, fase justering (ikke trinn: 0, 180) og sannsynligvis en enkel eq (justerbar bassboost). Det er forøvrig (som nevnt) enklere å ta disse justeringene i spilleren, fra førersetet.

        Ideellt sett skal du ha sikring når du reduserer kabeltverrsnitt mellom forsterkerene. Tror jeg hadde gitt faen hvis det er kort strekk. Den siste kabeltilkoblingen er styrestrøm til forsterkerene (remote fra spilleren).

        Jeg tviler ikke på at montering i solskjermen kan være bedre enn under dashbordet, men ja, ser det ikke litt dumt ut?
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Bilder av solskjerm med høytalere, please!

          Comment


          • #6
            Hvorfor høyttalere i solskjerm?
            Kan forstå diskant der (om man vil kjøre med solskygger nede konstant) men ikke fulltoner, har du bygd en liten kasse i selve solskjermen?

            Comment

            Working...
            X