Announcement

Collapse
No announcement yet.

lengde på bassrefleksrør ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lengde på bassrefleksrør ?

    noen her som har peiling på hvor langt bassrefleksrør til alpine swr 1542 skal være?

  • #2
    Døøø, hvor langt er et tau?

    Kommer ann på hvor stor kasse du skal ha det, i tillegg til ønsket tuningfrekvens.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      må vell ha hvor mye liter kassen er.. å hvilken tuning du ønsker å ha, 35hz er no en bra plass å starte
      Last edited by dvx; 27-06-2011, 23:21.
      DCpower Dynamo 270a
      2stk Fi BTL n2 12"
      RF 2500.1 bdcp
      XSpower D3400

      Comment


      • #4
        25 hz er lavt spør du meg.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          hehe, skreiv feil mente 35hz rettet nå
          DCpower Dynamo 270a
          2stk Fi BTL n2 12"
          RF 2500.1 bdcp
          XSpower D3400

          Comment


          • #6
            kassen er på 200 liter, 35 hz da kanskje, har ikke så my peiling på sånt

            Comment


            • #7
              Anbefalt portet kasse på denne er fra 42 til 85 liter i følge produsenten.. Men om du vil ha den i en 200 liter kasse med 35hz tuning så kan du f.eks bruke 2stk 4" rør med 12 cm lengde.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                okei. kassen er ikke akuratt på 200 liter den er ca på rundt 190

                Comment


                • #9
                  Må man ikke finne ut hvor mye plass subbene tar opp i kassa før man kan få en nøyaktig port lenge tuning eller er jeg litt på jordet her ?
                  DCpower Dynamo 270a
                  2stk Fi BTL n2 12"
                  RF 2500.1 bdcp
                  XSpower D3400

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dvx View Post
                    Må man ikke finne ut hvor mye plass subbene tar opp i kassa før man kan få en nøyaktig port lenge tuning eller er jeg litt på jordet her ?
                    Stemmer det, men de tar opp så lite at jeg tviler på det har så mye praktisk betydning. Trekk fra 3-4 liter på subben, så er man vel ganske nære det som er riktig

                    Comment


                    • #11
                      så d vil si at; kassen er på 195 liter og minus 4-5 liter pr sub så blir kasse volumet på ca 185 liter. men hvordan finner jeg ut hvor lange bassrefleks rørene skal være? og hvilken tuning d blir på kassa?

                      Comment


                      • #12
                        kunne tenke meg en ganske lav tuning, 30 - 35 Hz

                        Comment


                        • #13
                          ingen som kan hjelpe ? : )

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Haakon O View Post
                            Anbefalt portet kasse på denne er fra 42 til 85 liter i følge produsenten.. Men om du vil ha den i en 200 liter kasse med 35hz tuning så kan du f.eks bruke 2stk 4" rør med 12 cm lengde.
                            og dette forandrer seg ikke stort om kassen er 185 liter.. Prøv med rør på 13-14cm lengde så er du innen rimelighetens grenser.
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15
                              da skal jeg prøve det
                              er egentlig ute etter og lære meg hvordan man finner ut lengden på bassreflekser. noen som kan forklare meg det, eller har en link til et eller annet om d?
                              vet genexxa la ut en link, men forsto ingen ting av den :P

                              Comment

                              Working...
                              X