Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny kasse, kun ett element?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny kasse, kun ett element?

    Hei,

    Har i dag to B2 AC12 elementer som drives av en B2 Mono. Disse er koblet opp i 2ohm @ 525w per element. Kjøpte en bassworx kasse på 76l tunet til 36hz. Ingen tvil om at subbene har levert tilstrekkelig med trykk. Siden jeg fikk bilen har det falt av ting med jevne mellomrom og sist var det skiltet bak som falt av.

    Men jeg må innrømme at jeg begynner å savne et pent lydbilde, mer enn jeg setter pris på lufttrykket inne i kupeen. Neste bil som er incoming skal dempes godt i dører og bagasjerom, og jeg vurderer om gulvet også skal taes. Håper også på et frontsett som jeg kan dele relativt lavt, slik at jeg kan få lyden frem i bilen.

    Så idéen jeg leker med er å bestille en lukket kasse fra Dag Johansen rundt 40-50L og kjøre kun et element. Tanken er at jeg vil få mer 'riktig' lyd med en lukket kasse, et frontsett vil kunne matche lyden som kommer fra bagasjen bedre, jeg vil spare plass i bak og jeg kan få en enkel og stilfull kasse kontra rånekassen jeg har nå. Jeg vil da også få alternativet mellom å koble i 4ohm og få 600watt, eller 1ohm og 1800watt.

    Noen meninger rundt dette?
    Ford Mondeo '04
    B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

  • #2
    Funker bra med lukka kasse.. Du kan da stille litt EQ og få litt mer ned i bunnen og miste SPL slik at du får det velspillende i et stort frekvensspekter

    Comment


    • #3
      Siden du nå engang har to B2-elementer av samme type og du har kasseguru Dag til å bygge kasse, hva med en isobarisk løsning?
      /////ALPINE Mobile media solutions
      Lotus by seas
      BR?X German car audio

      Comment


      • #4
        Mitt råd er å snakke litt med Dag. Men jeg vet selv at AC bassene funker bra i lukka kasse. Men isobarik høres jo ikke dumt ut det heller.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          PM er sendt til Dag, så får vi se hva han svarer
          Jeg ser at du tidligere har anbefalt 45-50L til AC12 i en lukket kasse.
          Hva er å foretrekke mellom 1 element i ideell kasse og to elementer i en kasse som er for liten?
          Ford Mondeo '04
          B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

          Comment


          • #6
            Det er jo igjen avhenging av hva ønsket ditt er. Men det er jo et utsagn som heter "it's all in the box". Så følger du dette så vet du også hva jeg foretrekker.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment

            Working...
            X