Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av 24Volts amp - Trenger råd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av 24Volts amp - Trenger råd

    Hei folkens! Jeg har ambisjoner om å finne på noe gøy med trekkvognen som er i bruk 24/5,5. Støydemping er på g, sammen noen mindre "mens-vi-venter-forsterkere" og noen gamle sub'er jeg hadde liggende. Nå er det på tide og se seg om etter større og mer holdbare forsterkere, og jeg velger sub som startpunkt da midbass og diskant spiller "godt nok" -inntil videre

    Da jeg ikke er så vel bevandret innen faget håper jeg at det er noen her som kan hjelpe med innspill på følgende forsterkere:

    Valg 1:
    http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=1073&idkategori=103&kat_ name=&prod_name=Presence%20R-9000%2024Volt&startrow=

    Fint lite info om denne Presence R9000, men har via Bestbilstereo sin butikk fått opplyst at importør oppgir effekt til 4x 80w RMS / 4x160w max, men det er da vitterlig en 2-kanals..? Ser på bilder at den benytter 4x15 A sikringer (60 A total/max), kontra Helix P200 sine 3x25A sikringer (75 A total / max), men Helix P200 er oppgitt til 2x130w. Jeg får ikke helt dette til å rime, Ohm's lov osv osv....

    Valg 2:
    http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=2904&idkategori=103&kat_ name=&prod_name=HELIX%20P200%2024VOLT%20Precision& startrow=


    Foreløpig heller jeg nok mot Presence, den har større mål, har mindre bling og ser ut til å ha bedre avledningsevne mot varmeutvikling.

    Noen wisehead matte-genier her som kan veilede litt? Hva ville DU kjøpt, og hvorfor?

  • #2
    står jo effekt på den presence forsterkeren der da :S

    - RMS Power i 4 Ohm Stereo 300 Watt x 2 kanaler
    - RMS Power i 2 Ohm Stereo 450 Watt x 2 kanaler
    - RMS Power i 4 Ohm Mono 900 Watt x 1 kanal
    - RMS Power i 2 Ohm Mono 1200 Watt x 1 kanal

    ja er en 2 kanaler akkurat som helix også er.

    kan dra på med 1440 watt gjennom sikringen før den ryker så er veldig lite effekt tap på den hvis dette skulle stemme.

    helixen må ha et veldig stort effekt tap siden den er sikkret med 75 A :S der skal du kunne dra 1800w før det ryker og den leverer kun 675w max så må være veldig stort effekt tap eller så er det en skrive leif der :P
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Heheh.. Dette er ganske nytt og spennende for meg, så jeg vil heller spørre meg til blods før jeg betaler meg ihjel for litt earcandy. Haha

      Comment


      • #4
        men hva skal du drive med denne forsterkeren da? greit og vite det og
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          To alternativer http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_4_65
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment

          Working...
          X