Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 Subber med dual 0,7ohm blir 1 ohm koblet sammen pga box gain?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 Subber med dual 0,7ohm blir 1 ohm koblet sammen pga box gain?

    Fikk servert denne i går, og jeg er veldig skeptisk. Stemmer det som er skrevet under eller ikke:

    well yes. subs are dual .7 parallel them to 1.4 each. then down to .7 to the amp. but by the time u do box rise and all that jazz its 1ohm if not more than 1
    Jeg kommer til å kjøpe meg en Hifonics Sampson, og den klarer fint 1 ohm. Vil det gå bra å bruke den med disse to subberne koblet slik?
    Mvh. Damir

  • #2
    Impedansen er frekvensavhengig og ved noen frekvenser vil forsterkeren se den nominelle lasten. Men kan ikke tenke meg at det er noe problem å kjøre forsterkeren i 0,7 ohm så lenge du har gode strømreserver.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Har du kjøpt denne sampson alt? Vet ikke hvor mye bakgrunnsinformasjon du har om den, men mange av disse ampene var ikke særlig bra til musikk. De fleste av dem brant opp. Som burp amp så er den bedre, men mine 2 cents er å finne en annen forsterker til musikk og til den tenkte impedansen din. Den sampson jeg tenker på er den som yter ca 8kw.
      Last edited by B2 Audio; 09-06-2011, 18:11.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Har ikke lest så mye negativt om den faktisk, har lest om en som har kjørt en ved 1.33 ohm daglig ganske lenge. 0,7 ohm er en annen sak, men allikevel, så tror jeg det er folk som har presset den for hardt. Men skal sjekke den mer opp. Takk for tipset.

        Hvis jeg ikke finner veldig mye negativt om den forsterkeren så tror jeg skal prøve meg på 0,7ohm. Har to Stinger 2150 batterier bak pluss et 925 foran, så tror jeg skal ha greit med strøm reserve.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Vil ikke akkurat påstå at de tre batteriene er greit med strømreserve til en 8kw monoblokk jeg da
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            Grunnen til du nok ikke har lest så mye om den er at den forsterkeren ikke akkurat er hyllevare. Husker jeg rett så er den tatt ut av produksjon, og som hifonic sa, 3 batterier er ikke akkurat mye å skryte av til en slik heller.

            Men forsterkeren er lekker, men kan være mindre bra til ditt bruk. Derfor har den blitt kalt en burp forsterker som ikke akkurat har hatt noen stor utbredelse i det miljøet heller.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Hørt lit stygge ting om den jeg og. Både om holdbarhet og hvir mye effekt den egentlig leverer.
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Har lite planer om å kjøre på fult volum veldig lenge så jeg tror det kommer til å gå greit, hvis jeg ser at det ikke fungerer så kan jeg kanskje få plass til 2 til av 2150.

                Har dere tips til evt andre forsterkere som klarer seg bra daglig, men som leverer rundt 8000W rms og som ikke koster altfor mye?

                Edit:

                Har sett litt på Kicker Warhorse og Stetsom 7K2D, er dette noe å vurdere?
                Last edited by Dammed; 11-06-2011, 05:49.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Om du får tak på en DD Z2 eller en Spl Dynamics D7 så er det solide forsterkere som leverer så det holder!
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Har sett litt på dem, spesielt DD ampen, men de ligger litt over budsjettet. Warhorse er som regel minst par $100 mindre.
                    Last edited by Dammed; 11-06-2011, 12:37.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Skjønner ikke helt poenget her. Korsfareren for kjøp i USA synes at det blir "for dyrt" å kjøpe proven quality i USA?
                      Hvis ønsket ditt er sampson og den ligger innen budsjettet, så er det bare å kjøpe.

                      Stetsom hadde jeg ikke valgt pga. da den ikke er i nærheten av noe jeg vil bruke til musikk, med mindre at du synes at THD < 20% er bra for subbene dine.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        DD ligger på rundt $1500/1600 noe som er litt for mye for meg. At den bør koste så mye hjelper ikke meg mye når jeg ikke har pengene for den. Warhorse kommer på rundt 1200, og hvis den fungerer bra for daglig bruk så hvorfor ikke når den er mer innenfor budsjettet mitt. Ikke alle driter penger.

                        Sampson er så godt som glemt.

                        edit:

                        Angående Stetsom, hvor har du THD <20% fra?
                        Last edited by Dammed; 11-06-2011, 14:19.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Warhorsen er sikkert et greit valg den, i følge denne testen: http://www.trinirides.com/index.php?...iews&Itemid=16 så leverer den det den skal. Men den trekker da over 800A, det koster nok mye mer å levere nok strøm til denne enn selve forsterkeren koster... Greit å ta det med i regnestykket-

                          Fra manualen:

                          The Warhorse amplifier requires at least two (2) 200-ampere-output-capacity alternators. For each
                          alternator, connect a 250 ampere fuse within 18” (45cm) of each alternator and a second 250 ampere
                          fuse within 18” (45cm) of the battery network. Without adequate charging capability, the WX amplifier
                          can draw enough current to shut down your vehicle’s computer system. This may adversely affect your
                          ability to control your vehicle. See Figure 4.
                          Last edited by Haakon O; 11-06-2011, 20:06.
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            warhorse var vell mye på ebay for rundt 1300 dollar for ett par mnd siden
                            Cerwin Vega! Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              stemmer det, jeg tenker på brukt pris.

                              Angående dynamo, jeg har kjøpt en oppgradert dynamo. Men jeg har lekt med tanken å skaffe en til maken. Men man finner fort ut om det trengs.

                              Etter å ha sjekket med målebandet så passer ikke Kickeren... Jeg har maks 40cm i høyden, kickeren er 45 cm.

                              Da blir det å spare for en DD Z2 evt en SPL Dynamics D7 hvis jeg finner en, ser ut som de nesten ikke eksisterer...
                              Last edited by Dammed; 12-06-2011, 01:15.
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X