Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere anlegg for første gang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere anlegg for første gang

    Hei

    Vet det finnes en haug med guides til hvordan koble dette opp, men ikke klart å komme over en ennå som viser hvordan jeg får satt opp følgene riktig:

    Først, har jeg skaffet meg en:


    Og i dørene har jeg satt in 2 stk 2-veis 6.5" høytalere, og i dashbordet står det akkurat nå orginale crap disktant høytalere.

    Men i tillegg sitter jeg med x 2 stk av det som vist på bildet under:
    (så mange innganger da?)

    går ut i fra dette er filter som disse diskant-høytalerene skal kobles på.

    Subwoofer driver jeg å ser etter nå, noe billig som er helt ok.


    Dette er baksiden av min spiller:

    Pioneer 4x50 som kjøpt ->HER<-

    Så med denne forsterkeren, og filter for diskant kunne noen være så snill og tegnet det opp for meg hvordan dem ville ha koblet dette opp. Når jeg først ser tegninga skal jeg klare å få det sammen. Ta gjerne med subwoofer også siden den kommer nok snart.

    Sier takk på forhånd, sikkert noen her inne som kan hjelpe meg litt

    (skal kjøpre en biltema kabel-startpakke)

  • #2
    1. KOBLE FRA MINUSPOLEN PÅ BATTERIET

    Forsterkeren skal ha pluss fra batteriet (husk sikring ved batteriet) og jord fra et egnet punkt, gjerne setebeltefestet (puss deg ned til bart metall) Så må du ha en remote fra spiller til forsterker, samt signalkabler fra spiller til forsterker.

    Pluss og minus fra venstre utgang på forsterker, til delefilteret du skal ha på venstre side, det skal da inn på "innput" på delefilteret, og samme med pluss og minus fra høyre utgang. Så kan det se ut som du har flere UTGANGER til diskant på det delefilteret, muligens en "-3db", en "+3db" og en "flat" eller lignende. Prøv med den som ikke har + eller- først og se om du synes det er greit. Synes du et blir for lite diskant, så bytter du til +3db, ved for mye diskant bytter du til -3db.

    Når du er ferdig med all kobling, så kobler du minusen på batteriet igjen

    Comment


    • #3
      Takker Skal prøve å få satt i gang snart, er jo litt skummelt når aldri har gjort dette før :P

      Comment


      • #4
        Du har ikke nok RCA utganger på spilleren din til å drive ett frontsett og en sub fra to eksterne forsterkere. :-| Og hvis jeg forsto alt riktig, så har du 2 frontsett som du skal koble inn på denne alpha forsterkeren din, noe som vil gjøre at det enten spiller i ca 2 ohms last, eller 8 ohm. Uten at jeg skal si noe om kvaliteten på forsterkemerket ditt, så bør du lese bruksanvisningen på den for å sjekke at den tåler å bli lastet såpass lavt som 2 ohm.

        Lykke til, og rop ut om du møter på utfordringer.
        Sture Vedal

        Comment

        Working...
        X