Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signal kabel, Noen tips? noen som er gode?:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Signal kabel, Noen tips? noen som er gode?:)

    Sitter og ser etter signal kabel, men veit ikke hvordan dette er. I hodet mitt sier det at en kabel til 20kr er ikke det samme som en til 1000kr, noen som har noen gode anbefalinger? sikler litt på monster sin men lurer på hva dere ville brukt

  • #2
    Det som utgjør den største forskjellen er vel hvovidt kablen er godt skjermet eller ikke, samt kvaliteten på hvor godt pluggen sitter i mot resten av kablen (for å unngå brudd etc)

    Sikkert mange som kommer til å være uenig i meg nå, men personlig tviler jeg på at det er så veldig stor forskjell på en kabel til 50kr meteren og til 1000kr meteren. Er mye "voodoo" ute å går i hfi-bransjen når det gjelder kabler og merker.

    Det viktigste i mitt hode er skjermingen på signalkabler, og tverrsnittet på strøm og høytaler kabler.

    Comment


    • #3
      ^ What he said!

      Har brukt Biltemakabler flere ganger med hell, gode konnektorer og i alle fall ingen hørbar degradering av lyden for meg.

      Prøvd å kryssbytte mellom Biltema og en dyrere Stingerkabel i bilen min, hørte ikke forskjell (når det var god kontakt). Grunnen til at jeg måtte kryssbytte, var at jeg lette etter en vakkelfeil. Og den var i Stinger-kabelen, faktisk. En konnektor hvor kabelen hadde løsnet innvendig, sikkert pga mishandling, men uansett... Loddet litt, og den var good to go.

      Det finnes billig dritt også, så en kabel til 20,- hadde jeg nok hoppet over. Biltemakablene er som sagt helt fine til prisen (de grønne, altså, ikke de tynne, sorte).

      Vil du være 100% sikker på at kabelen ikke er det svakeste leddet - om resten av utstyret er veldig dyrt og gunstig montert, for eksempel - så er det jo bare å åpne lommeboka. Blir i alle fall ikke dårligere kvalitet jo dyrere det blir (som regel, i alle fall).

      Comment


      • #4
        Originally posted by Miniboom View Post
        ^ What he said!

        Har brukt Biltemakabler flere ganger med hell, gode konnektorer og i alle fall ingen hørbar degradering av lyden for meg.

        Prøvd å kryssbytte mellom Biltema og en dyrere Stingerkabel i bilen min, hørte ikke forskjell (når det var god kontakt). Grunnen til at jeg måtte kryssbytte, var at jeg lette etter en vakkelfeil. Og den var i Stinger-kabelen, faktisk. En konnektor hvor kabelen hadde løsnet innvendig, sikkert pga mishandling, men uansett... Loddet litt, og den var good to go.

        Det finnes billig dritt også, så en kabel til 20,- hadde jeg nok hoppet over. Biltemakablene er som sagt helt fine til prisen (de grønne, altså, ikke de tynne, sorte).

        Vil du være 100% sikker på at kabelen ikke er det svakeste leddet - om resten av utstyret er veldig dyrt og gunstig montert, for eksempel - så er det jo bare å åpne lommeboka. Blir i alle fall ikke dårligere kvalitet jo dyrere det blir (som regel, i alle fall).
        Aha sånn og forstå ja , er jo ikke fæle anlegget men satt bare og så på kabler på woofersetc
        og de hadde alt fra 100kr til 700ca. Men er det noe forskjell fra "hjemme" kino RCA til bilstereo RCA? Får ko temlig dyre fine kabler til hjemmekino. Må vell legge remote men det er jo null stress engentlig!..

        Comment


        • #5
          Jeg tør påstå at i 99,9 % av alle bilstereoanlegg ville man ikke hørt forskjell på en signalkabel til 100 kr og en til 1500 kr..

          Sjekk at byggekvaliteten er ok, go for it.
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

          Comment


          • #6
            Bruker monster kabel, slik med 4 i en. brukt to forsjellige kabler i to biler og det har fungert helt fint.
            Har brukt biltema competition tidligere, fungerer helt fint det og, men loddingene gikk lett opp = støy.

            Synes monster er bedre kvalitetsmessig, men koster med og., lydmessig merker ikke jeg noe forsjell ihvertfall.

            Comment

            Working...
            X