Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo i campingvogn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereo i campingvogn.

    Hei, trenger litt hjelp/anbefalinger her angående montering av anlegg i en campingvogn.

    Skal bruke en forsterker av denne type: http://www.sonicelectronix.com/item_...ke-S5.700.html

    Skal finne meg en relativt lettdreven 10" sub og et par 6x9" treveishøyttalere som den skal drive.

    Problemet er jeg har planer om å bruke dette fra onsdag til søndag på en festival, det kommer såklart ikke til å stå på 24/7. Men jeg vi har ingen tilgang til strøm, lading o.l.

    Vi har tilgang til brukte bilbatterier, gratis. Er dette gjennomførbart ved å paralellkoble noen batterier? La oss si at batteriene er på 60 Ah, hvor mange skal til for at vi skal klare oss i 4.5 dager?

    Kommer til å bruke eget batteri til resten av vognen.

  • #2
    mange kan jeg jo si sats på agregat istede
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Bilen Tesla hadde i overkant av 6000 batterier. Dere kommer nok til å trenge like mange.
      /// BIS

      Comment


      • #4
        Dette kommer veldig ann på volum som skal brukes, og hvor mange timer om dagen det skal brukes.

        Hvis jeg skal anslå noe så vil jeg tippe ca 1-3 timer bruk på moderat volum på ett 60ah batteri dersom det er i god stand.

        Dersom du skal ha med mange batterier av ulike merker og og kvalitet så bør du nok ikke paralellkoble de. Da risikerer du at de beste blir ladet ut av de dårligste. Sett heller batteriklemmer på anlegget slik at du kjapt kan koble videre på neste batteri når det første er tomt.

        Har du bilen med så kan jo ett alternativ til aggregat være å ta med startkabler og lade opp via bilen, men den bør isåfall stå å gå en stund.
        Last edited by trustno1; 01-06-2011, 00:57.

        Comment


        • #5
          Hæ? Vi hadde ganske greit anlegg i vogna på gatebil i fjor, dvs ett par coaxhøyttalere og 12 tommer sub. Vi brukte riktignok 3 parallellkoblede hobbybatterier (totalt 240 Ah eller så, kan sjekke), men det spilte hele helgen uten å trenge lading, skulle lett klart 4-5 dager.

          6000 batterier??
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

          Comment


          • #6
            Originally posted by BaardI View Post
            Bilen Tesla hadde i overkant av 6000 batterier. Dere kommer nok til å trenge like mange.
            Tror neppe Tesla har 6000 12v bilbatteri ombord..
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              For å fortsette Offtopic:

              de har 6800 av en eller annen li-ion battericelle. alle batteriene totalt veier rundt 450kg til sammen, så nei, ikke 6000 vanlige bilbatterier


              Står masse om det her for de som gidder å lese alt:

              http://webarchive.teslamotors.com/di...terySystem.pdf

              Comment


              • #8
                Sa vel heller aldri at det var bilbatterier, did i?

                Men ja, ville nok gått for et aggregat, hvis dere har et dere kan få lånt
                /// BIS

                Comment


                • #9
                  Nei, men du mente de måtte ha minst like mange i campingsvogna som i tesla, og tviler på at de hadde tenkt å kjøpe noe annet enn 12v batteri.
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment

                  Working...
                  X