Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekstra batteri bak, how to?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ekstra batteri bak, how to?

    Hei lurer på hvordan det er og sette i ekstra batteri bak? gjør jeg det slik?


    Dynamo + - forran i Batteriet + - opp i nytt batteri bak? Og hvordan vil dette lades da? vil det bli noe ekstra futt i det? Har to røde-omptima jeg tenkte og bruke. Fint om noen hadde en skikkelig forklaring på dette Sier takk på forhånd!

    - Erling1993

  • #2
    regner emd du har stereo i bilen ja, så har vel en strøm kabel bakover? bare huke den opp mot batteri, - minus mot jord. men husk og oppgradere "TB3" hvis du ikke har gjort det
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Driver og skal legge kabel nå, men skal jeg trekke - og + eller kan jeg ta - bak i karossen? Ja blir "t3b" blir gjort nå i samme slengen

      Comment


      • #4
        Sålenge du tar tb3, så kan du også trekke - fra batteriet og bakover også, så er du sikret ordentlig jording fra første stund
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #5
          er vel ikke nødvendig og trekke minus helt bak hvis du har gode jordinger og tversnitt på kabler vel? synes det virket litt smør på flesk jeg
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            Tegn et koblingsskjema, så blir det lettere å forklare
            /// BIS

            Comment


            • #7
              Du trenger ikke å legge egen minuskabel bakover. Sørg for at det bakre batteriet har god jording, og bruk minuspolen på batteriet baki til alle komponenter som skal jordes.
              Det holder med 25mm2 kabel mellom batteriene, dersom ikke du har større dynamo enn 125A. Husk sikring i begge ender av kabelen som går mellom batteriene og på alle kabler som går fra plusspolen.
              Man velger sikringsstørrelse etter den minste kabelen i kretsen! Så tenk derfor på minuskablene også.
              Ser du skal fikse "tb3", men nevner allikevel: minuskabelen fra batteriene MÅ være kraftig nok til å tåle summen av alle sikringene som tas ut fra plussen.

              Exempel: på orginalbatteriet så er det orginalt 2stk. 25mm2 og 1stk. 10mm2 - det er tilsammen 60mm2, så kobler man på 1stk. 50mm2 til anlegget, da må også minuskabelen tilsvare uttaket på plussiden, dvs. det man kan trekke ut av ampere i sikringsstørrelse. Legger man en 50mm2 i tillegg til den orginale, så er det godt nok i dette tilfellet. Ved andre opplegg, må seff. det beregnes annerledes.
              I ditt tilfelle, kan du legge en 25mm2 bakover mellom batteriene og sikre med 100A i hver ende, så passer du på at minusen på batteriet foran får minst en 25mm2 i tillegg til den orginale. På batteriet bak, ville jeg koblet alt direkte på batteriet, eller laget en skinne / kjøpt en splittblokk med stort nok kvadrat til det du trenger... Minusen som skal til jord på bilen, kan da være samme som den kabelen som går bakover forfra.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Takker for svar, da blir det litt enkelere og skjønne. Skal se litt på det idag så legger jeg vell ut vist det er noe jeg blir usikker på

                Comment

                Working...
                X