Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tectylering med støydemping ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tectylering med støydemping ?

    Noen som har prøvd dette og har erfaring ?

    ***
    Bilen vaskes og alle plastdeksler demt./mont.

    Det legges Støydemping i alle hjulhus og på bilens bunnplate.

    Deretter legges det et tykt slitebelegg over støydempingen.
    ***



    Har tenkt å støydempe bilen med matter uansett, men vet fra tidligere prosjekter dette ikke tar alt.

  • #2
    De bruker samme type produkt som dette. Også legger de vanlig understellsmasse utenpå etterpå

    http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=466
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Ok, takk for svar, da virker det litt mer seriøst. Kansje det faktisk fungerer da, men hvordan er hefte evnene, undesiden av en bil får jo litt utfordinger.

      Hvordan er det å bruke denne sprayen inni bilen ? tenkte på plasser en ikke kommer til så lett med matter og gjerne med matter oppå `? hvor mye dekker en liter ?

      Vet det ikke varer evig, men en bør nå forvente 2-3 år mener eg da. Er dette troverdig å tro ?

      Comment


      • #4
        Det må være skikkelig rent og tørt før man legger det på. Og det kan jeg forestille meg at de sliter med å få til. Hvis ikke kunden skal ha bilen stående der et par dager og tørke før det legges på etter vask.

        Dette kan du bruke over alt. Veldig fin inni dører osv. Men matter er bedre, der du kommer til.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Takk for svar, det du skriver er min bekymring og.

          Men kansje det er noen som har prøvd ?

          Comment


          • #6
            Bilen min er blitt behandlet med 2lag støydemping og ett lag "coating" fra Valvoline utenpå. Full rens, sandblåsing og primer før behandling og tørking ett par dager ble gjort før dempingen.
            Bilen har stått inne ett år, så gammel fukt var ikke ett problem, men de som gjør dette vet hva de gjør, så tror ikke de er så dumme at de kapsler inn fukt, om ikke bilen er tørr nok.

            Bilen er dempet med silent coat og splen innvendig fra før, men understellsbehandlingen hjalp enormt i tillegg! Den er stokk død når man lukker dørene, selv uten interiør og dørtrekk...
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Originally posted by Joakim View Post
              Bilen min er blitt behandlet med 2lag støydemping og ett lag "coating" fra Valvoline utenpå. Full rens, sandblåsing og primer før behandling og tørking ett par dager ble gjort før dempingen.
              Bilen har stått inne ett år, så gammel fukt var ikke ett problem, men de som gjør dette vet hva de gjør, så tror ikke de er så dumme at de kapsler inn fukt, om ikke bilen er tørr nok.

              Bilen er dempet med silent coat og splen innvendig fra før, men understellsbehandlingen hjalp enormt i tillegg! Den er stokk død når man lukker dørene, selv uten interiør og dørtrekk...
              Interessant. Mye kostet en slik behandling? Kassevogna mi trenger all den demping den kan få
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Eg fikk ett *tilbud* på kroner 6300,- for min skoda octavia.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                  Interessant. Mye kostet en slik behandling? Kassevogna mi trenger all den demping den kan få
                  Det vet jeg dessverre ikke, eller heldigvis kanskje.. Har fått dette sponset.. Men ut fra hvor omfattende jobb som er blitt gjort og hvor strøkent det ble, så mistenker jeg at det koster en smule eller to... Bilen er oljebehandlet i alle hulrom og sandblåst, lakkert og dempet/beskyttet overalt under.
                  Resultatet er helt utrolig bra iallefall! Fikk bilen tilbake ett par timer etter den var sprøytet og da var coatingen herdet og luktet ingenting, i motsetning til "vanlig tectyl". Coatingen har en "konsistens" som den orginale bodyskydd'en som brukes på sliteflater ved kanaler o.l. Virker utrolig sterkt og lett å holde rent.

                  Lyddempingsmassen: http://valvoline.no/produkter.aspx?path=2:20:201:20122

                  Coatingen: http://valvoline.no/produkter.aspx?path=2:20:201:20130

                  Hulromsoljen: http://valvoline.no/produkter.aspx?path=2:20:201:20110
                  Last edited by Joakim; 31-05-2011, 01:54.
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Hvilket firma/hvem utførte dette?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment

                    Working...
                    X