Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo resetter seg :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereo resetter seg :(

    Hei!

    Er helt noob når det kommer til bilstereo, men ønsket å sette inn en nyere spiller i bilen jeg akkurat kjøpte. Det ble en Pioneer DEH-2300UB bilstereo m/USB.

    Kjøpt HER på netshop.

    Greia er at jeg først og fremst sliter med å beholde instillingene hver gang jeg skrur den av, eller når jeg skrur av tenningen. Det fortsetter å lyse i displayet par mins etter tenning er av, men så blir alt nullstillt igjen. Forbaska kjedelig

    Her er noen bilder av hvordan jeg har koble det opp.



    Disse 2 pluggene inn i en adapter som deretter blir til 1...


    Som dette.



    Som jeg da plugger inn bak her.


    Lyden virker helt ok men som nevnt, resetter hele greia seg etter at tenningen er av.
    Hvordan fikser jeg dette, går ut i fra er bare å bytte om på par ledning men siden jeg ikke har snøring håper jeg noen her kan veilede meg

  • #2
    bytt om gul og rød kabel(tenning og konstant strøm)

    bytt gul kontakt fra isokontakten til rød og omvendt, da skal det ordne seg.(bilde nr 2)

    husk å ikke ha isokabelen koblet til spilleren når du gjør det.
    Last edited by HLS; 28-05-2011, 20:49.
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      stemmer nok dette, gul skal ha konstant strøm (minne) og rød strøm, fra tenning som da skrur spilleren på, blir disse byttet på så skrur du av minne strømmen hver gang du skrur av spilleren. har du sånn comming home funksjon på lysene?
      spiller: pioneer p88
      front: Hertz MLK 165
      sub: polk sr104 x2
      forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

      Comment


      • #4
        Yes det funka !! Tusen takk folkens !


        Tok en test og jammen deilig slippe å gå mellom alle menyene og sette opp hver eneste gang hehe.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bytemare View Post
          Yes det funka !! Tusen takk folkens !


          Tok en test og jammen deilig slippe å gå mellom alle menyene og sette opp hver eneste gang hehe.
          bare hyggeli! ha en fortsatt fin helg med Lyd i bilen
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Takk d samme

            Comment


            • #7
              er det flere bilmerker enn WV/Audi/Seat/Skoda som har dette problemet ?

              Comment


              • #8
                Jeg vil kanskje si det på en annen måte. Det er ikke de forskjellige bilmerkene som er problemet, det er de som kobler som er "problemet"

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Nils View Post
                  Jeg vil kanskje si det på en annen måte. Det er ikke de forskjellige bilmerkene som er problemet, det er de som kobler som er "problemet"
                  menneh, vanligvis når du skal koble sammen to ledninger sånn som her, så er det vel vanlig at rød går på rød og ikke gul?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Nils View Post
                    Jeg vil kanskje si det på en annen måte. Det er ikke de forskjellige bilmerkene som er problemet, det er de som kobler som er "problemet"
                    Du traff ikke akkurat spikeren på hode nå Det er faktisk bilmerke og modell som bestemmer hvor i ISO kontakten konstant og tenningsstyrt strøm sitter.

                    Det gjelder VAG og endel Opel. Muligens flere.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Du traff ikke akkurat spikeren på hode nå Det er faktisk bilmerke og modell som bestemmer hvor i ISO kontakten konstant og tenningsstyrt strøm sitter.

                      Det gjelder VAG og endel Opel. Muligens flere.
                      Mener det også var bytta om på Peugeot 206'en til faren min også.
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        Du traff ikke akkurat spikeren på hode nå Det er faktisk bilmerke og modell som bestemmer hvor i ISO kontakten konstant og tenningsstyrt strøm sitter.

                        Det gjelder VAG og endel Opel. Muligens flere.
                        Nå er jeg ikke akkurat snekker heller, men jeg tror jeg sleiva litt borti den berømte spikeren
                        Jeg vil fortsatt tørre å påstå det er den som kobler som er "problemet". Jeg skal prøve å utdype dette litt mere.
                        Hvis folk hadde sett på de papirarkene som følger med spilleren så hadde de sett at det står: Kan være variasjoner mellom forskjellige bilmerker, da burde det ringe en bjelle og man burde sjekke, hva er det som gjelder for min bil?? I stede for bare å slenge ting inn uten å sjekke først. Dette gjelder forøvrig alt innen kobling og bruk av bilstereoprodukter. I alle de spillerene jeg har montert så har dette stått beskrevet i monteringsannvisningen, litt usikker på om det sto noe i monteringsannvisningen på den første spilleren min som var en Denon 87XX ett eller annet (hvertfall tidlig på 90 tallet) Men min andre spiller (som også var Denon) Så sto det i monteringsannvisningen.

                        Konklusjon (etter masse om og men) Jeg står fortsatt ved det jeg sa

                        Comment

                        Working...
                        X