Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten spiller, forsterkere og høytallere med fin lyd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten spiller, forsterkere og høytallere med fin lyd.

    Hei. Er ute etter utstyr som gir finest mulig lyd, er ikke ute etter dunk dunk.

    Er en veteran bil det skal inn i så lurer på om noen vet om spiller som gir bra lyd og som er liten feks uten cdspiller i. musikk skal styres med mobilen.

    Grunnen til at jeg vil ha en liten spiller er for at jeg vil holde den skjult under sete eller dash.

    så kunne jeg trengt en liten forsterker som kan gi fin og god lyd til høytallerene foran. Kunne også tenkt med og koble originalradioen inn på denne til og høre radio fra slik at det ser originalt ut og funker. må nok ha en switch da som bestemmer hvilken spiller som skal brukes?

    Tenker 2 subber bak, 12 tommere og en god forsterker.

    Usikker på hva mål jeg må ha på høytallerene foran da jeg ikke har tatt av dashen enda.

    Altså er kun ute etter fin lyd og ikke volum, men heller ikke pris som går i skyene heller

    Noen bra ideer?

    Taker for svar!

  • #2
    focal Performance spiller greit og koster ikke allverden. http://www.judysbilstereo.no/frontse...65-performance fåes og i coax i 4 - 5 1/4 - 6.5"...
    Disse har og god følsomhet og kan fint brukes på spiller.
    Hvis du kjøper en god 4 kanaler så klarer du deg med 1 forsterker.
    http://www.judysbilstereo.no/forster.../mosconi-as100
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Du trenger strengt tatt ikke en spiller om du kjøper en Alpine PXE-H650 eller liknende. Det er bare denne modellen jeg har testet selv, men det finnes en del tilsvarende (og bedre) produkter. Lå bl.a. en rimelig RF 360.2 til salgs på forumet her, tror den kan gjøre det samme som H650'n.

      Det er i korte trekk en liten "boks" som du kan koble til høyttalerkablene fra originalspilleren for å få lyden til forsterkere, og evt. koble til en MP3-spiller e.l. til AUX. Den har to sett linjeutganger + sub, og fjernkontroll med mottaker du kan feste hvor du vil. Strengt tatt alt du trenger, altså. En simpel equalizer og tidskorrigering også. Andre modeller har gjerne flere muligheter.

      Comment

      Working...
      X