Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demping av dører?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demping av dører?

    Hei. Jeg har kjøpt meg disse http://www.judysbilstereo.no/coax/65...rformance-coax
    Så da lurer jeg på om det lønner seg å gjøre noe med dørene som f-eks demping?
    Og er det andre ting man bør gjøre med dørene for å få best lyd?

    Håper noen kan hjelpe

  • #2
    demping er jo et klart must, og få det så tett som mulig i dørene og feste elementene i døra og ikke bare i dør trrekkt
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Akkurat. Er det asfaltmatter som er tingen?
      Elementene sitter i dørene ja og ikke i dørtrekket

      Comment


      • #4
        Ja stemmer

        Comment


        • #5
          synes ikke de biltema mattene var så dumme jeg når jeg testet dem, fester godt når du bruker varme pistol og rulle, og "sveiser" dem på samme måte som mann sveiser takkpapp eller membran
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            husker du ikke at jeg sa det pettern, fungerer gjør de men, de trekker til seg fuktighet :/
            Seas/Dynabel/Denon/Alpine

            Comment


            • #7
              asfaltmatter som trekker til seg fuktighet?
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Jeg vil i så fall ikke ha noe som trekker til seg fuktighet, men det hørtes rart ut at asfaltmatter trekker til seg noe som helst.
                Bilxtra har matter og dem ser ut til å være av god kvalitet men det gjør Biltema mattene også egentlig.

                Comment


                • #9
                  Er en tråd her inne en plass om bruk av Biltema matter kontra butyl matter. Anbefaler deg å finne den før du kjøper Biltema mattene.
                  Husker ikke hvor den er i farta, bare et tips.

                  Comment


                  • #10
                    når jeg hadde opp dørene for en mnd siden for og ha i mer så var det ikke funkt i mattene. rart det skal trekke funkt da når det samme brukes i mye tynnere materiale for og tette tak osv :S
                    spiller: pioneer p88
                    front: Hertz MLK 165
                    sub: polk sr104 x2
                    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                    Comment


                    • #11
                      Jeg tror ikke de suger så veldig mye vann.
                      Lønner det seg å bruke slike matter inne i døra og på baksiden av dørtrekket? Altså der det sitter sånn ''plastfolie'' som er limt fast?
                      Jeg må bare spørre siden jeg vil prøve å gjøre det beste ut av det

                      Comment


                      • #12
                        Var å kjøpte matter i går på Biltema og jeg syns det virker som at de er av bra kvalitet. Har vel egentlig ikke vært borti så veldig mange typer heller da :P
                        Men hvor tett bør/må døra være? Det er jo drenering av vann i bunn av døra. Disse bør vel ikke tettes? Kanskje det holder med kun et hull siden det er 2stk
                        Føler jeg spør å graver veldig nå men jeg er ganske newbie når det kommer til dette. Kobling av ledninger går som en lek i forhold hehe.

                        Comment


                        • #13
                          Du må ikke dekke til hullene nei, det er ikke lurt. Ikke legg noen dempematter i bunn i det hele tatt, der renner jo vannet. Synd du gikk for biltema-matter though.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            De var så billige så jeg kjøpte med noen mens jeg var der. Har ikke helt bestemt meg om de skal brukes
                            Uansett så er de sikkert bra nok for meg hvis ikke de er så dårlige at de løsner etterhvert da.

                            Comment


                            • #15
                              som oftest er ikke biltema første valget når det gjelder kvailitet.
                              Verktøy med ti år garanti er ok, men ellers så bør en være kritisk..

                              Ang demping kan du plukke dørtrekkene og knipse ett bilde, letter å forklare da. Men fest elementet i døren og ikke trekket så har du en god start.

                              Kommer du til "inni" døren ?

                              Comment

                              Working...
                              X