Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lage dørsider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lage dørsider

    Noen som har noen tips/hint å komme med når det gjelder og lage "nye" dørsider til min volvo. Har skaffet et sett ekstra slik at det gjør ikke noe om jeg "ødelegger" de. Lurer på hvordan jeg skal få støpt over der hvor jeg har oppbevarings hull i dørsidene. Tenkte jeg skulle ha et 6,5" sett nede samt at jeg kan ha 5" sett i orginale hull i dørsiden. Er det bra og kjøre to forskjellige størrelser på høytalerne i samme dør, tenkte å ha sammme merke på begge settene. Takker for alle svar.

    Ps må legge inn bilder litt senere, litt trøbbel med å overføre bilder fra androide telefon.

  • #2
    hvilken Volvo?
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      Volvo 850 har jeg

      Comment


      • #4
        Last edited by J.T.; 18-05-2011, 01:18. Reason: Fiksa bilde :)

        Comment


        • #5
          http://www.mamut.net/controls/shop/s...id=575&gid=418
          Ferdige dørsider både med 8" og 6.5"
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #6
            Vel, jeg visste om disse men jeg synes at de er alt for dyre ?, betaler jo mer for frest mdf enn det evt. et frontsett koster.

            Comment


            • #7
              Det er ikke noe problem å støpe litt i dørsidene dine, men legg ut bilde, så er det lettere å forklare deg... Også bude du ha 6,5" bass (eller større) hvis du har tenkt til å ha 5,25" komponentsett i tilegg

              Comment


              • #8
                Dørsider

                Last edited by J.T.; 18-05-2011, 01:19. Reason: Fiksa bilde :)

                Comment


                • #9
                  Får foreløbig ikke lagt inn bilde , får bare database error slik at bilder er umulig å legge inn. Men se på denne siden http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16

                  Comment


                  • #10
                    Jeg hadde kanskje gått for en DIY-kopi av MDF-løsningen de selger hos dynaBel. Kan du unngå å støpe, er det absolutt en fordel. I alle fall om du har Miniboom-syndromet (sterk fobi mot å slipe, pusse og dempe, når man kan slippe ved å gjøre det annerledes).

                    Har sikkert flere symptomer, men ikke som jeg blir plaget av selv.

                    Comment


                    • #11
                      Bør være enkelt å lage nedre del i mdf ja, men så kommer det litt ann på hva du vil oppnå da. Skal du ha inn noe som du forventer å få skikkelig trykk fra, så ville jeg laget en L formet kasse hele veien der, og feks satt inn en tang band 6" bass.

                      Fjern det som er merket rødt, og lag en kasse over hele plassen ink det som nå er blått
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Har fikset bildene i tråden

                        Majoralf:
                        Pass på at du har rett bildelink.

                        Bruker siste bilde som eksempel, linken skal IKKE se sånn ut: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16
                        Men linken skal se sånn ut: http://www.morgis.net/Volvoforum/Vei...1042008227.jpg

                        Høyreklikk på bilder i forumet og velg "Åpne i ny fane" for å få korrekt bildelink, se til at den slutter på f.eks .jpg
                        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                        Comment

                        Working...
                        X