Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkning av hjulbrønn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterkning av hjulbrønn

    Jeg trenger noen tips for å lage en sterkere hjulbrønn. Den er laget av plast så den er ikke så veldig solid at det gjør noe. Skal plassere 2 batterier i hjulbrønnen så er avhengig av at de sitter fast. Ikke de største batterier, dog, cirka 15 kg hver. Jeg tenkte å ta en finerplate eller noe sånt og skru det fast gjennom hjulbrønn med noe flattstål på undersiden, kanskje 3 remser totalt. 1 på hver ende og 1 på midten med sånn skruer som sitter fast i treverk og blir nedsenket.

    Kan dette funke, eller er det andre løsninger som er bedre å gå for?




  • #2
    lag en boks av stål og sveis det til gulvet som jeg regner med er metall?

    Lag det som en kurv hvis du forstår hva jeg mener, så lager du noen fester til batteriene som du bolter fast til denne ramma / kurven.

    edit:

    altså vanlig flattstål, evt vinkelstål.
    Last edited by Dammed; 17-05-2011, 02:24.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Nei det var akkurat det, brønnen er av plastikk. Så går ikke å sveise noe der.

      Comment


      • #4
        Plasten står vel bare oppi?? er vel stål hele veien hvis du tar ut plasten?? Åssen bil er dette?

        Comment


        • #5
          Originally posted by cossiemk1 View Post
          Plasten står vel bare oppi?? er vel stål hele veien hvis du tar ut plasten?? Åssen bil er dette?
          Er bare plastikk. Audi typ44.

          Comment


          • #6
            Så veldig firkantet ut den brønnen der. Hva med å lage en MDF-"kasse" nedi, med en kant som gjør at hele kassa hviler på gulvet rundt brønnen? Kan bolte kanten fast i bilen og.

            Comment


            • #7
              Brønnen er plastikk ja, men selve gulvet rundt brønnen er vel av metall?

              Det er i gulvet du skal sveise fast en slik kurv.
              Mvh. Damir

              Comment

              Working...
              X